arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

در واردات فناوری از آمریکا منعی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از سخنان مقام معظم رهبری چیزی دال بر عدم رابطه علمی و فناوری با کشورهای مختلف از جمله آمریکا استنباط نمی‌شود.

به گزارش انتخاب، رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: بعید می‌دانم منع رهبری از واردات کالاهای آمریکایی شامل دانش و فناوری‌های نوین هم بشود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس محور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به خدمت گرفتن دانش و فناوری غیربومی و داخلی‌سازی آن دانست و خاطرنشان کرد: واردات فناوری به توسعه  و رشد اقتصادی و صنعتی کشور کمک می‌کند و قطعا نباید کشور و صنعت‌مان را از داشتن آن محروم کنیم البته نباید کشور را به استفاده از فناوری یک کشور محدود کرد بلکه باید سبدی از فناوری‌ها و علوم کشورهای مختلف را  برای رشد و اعتلای اقتصاد و صنعت کشور به خدمت بگیریم، بی‌توجهی به این مسئله در دراز مدت کشور را دچار مشکل می‌کند.

رییس کمیته ارتباطات مجلس یادآور شد: قرارداد رنو و پژو در گذشته مصادق این مسئله است.

وی انعقاد قرارداد با  خودروسازان فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، کره‌ای و آمریکایی را به نفع اقتصاد و صنعت کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: دولت بنا دارد با جذب مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی خارجی زمینه تامین سرمایه ارزی و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور را فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات خودروی آمریکایی جی‌ام از چین و ممنوعیت واردات خودروی ژاپنی هوندا از آمریکا را رفتاری متناقض دانست و افزود: مدیران صنعتی کشور باید از کارهایی که گره‌ای بر گره‌های کشور اضافه می‌کند پرهیز کنند.

سبحانی‌فر در عین حال از اعلام آمادگی فیات ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در کشورمان خبر داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان