arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵

مذاکره معارضان سوری با روسیه برای رسیدن به‌ آتش‌بس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک رسانه غربی از مذاکراه معارضان سوری با روسیه برای رسیدن به آتش‌بس با میانجیگری ترکیه و بدون حضور واشنگتن خبر داد.

 به گزارش انتخاب؛  گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که دو عضو بلندپایه معارضان سوری در آنکارا با روسیه درباره آتش‌بس در حلب سوریه مذاکره کرده‌اند.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از برخی منابع در معارضان سوریه نوشت که روسیه و ترکیه هم‌اکنون در حال انجام مذاکره بدون حضور آمریکا هستند و واشنگتن نمی‌داند که در آنکارا چه خبر است.

منابع آگاه گفتند: در این مذاکرات دو معارض بلندپایه به نمایندگی از شمار زیادی از گروههای معارض حضور دارند که این امر بیانگر این است که معارضان برای رسیدن به توافق تلاش می‌کنند.

به‌نوشته این روزنامه این مذاکرات بین مسکو و معارضان سوری پیشرفت چشمگیری نداشته است، اما نکته قابل توجه این مذاکرات این است که بدون مشارکت واشنگتن برگزار شده که این خود از تغییر جغرافیای سیاسی و افزایش شمار بازیگران منطقه‌ای که به دنبال رسیدن به توافق با مسکو بدون مشارکت واشنگتن هستند، حکایت دارد.

فایننشال تایمز به نقل از علی الشیخ عمر یکی از مقامات محلی در حلب نوشت که نمایندگان مناطقی که معارضان در حلب بر آن سیطره دارند، بر سر تشکیل تیمی که باید درباره موضوع توقف حملات با روسیه گفتگو کند، به توافق رسیده‌اند.

عمر تاکید کرد که مذاکرات معارضان مستقیما با مسکو انجام می‌شود.

این در حالی است که معارضان سوری تاکنون انجام این مذاکرات را تایید نکرده‌اند.

به گزارش روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه در نشست خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: ما به همکاری خود با ترکیه به منظور تحقق صلح در سوریه ادامه خواهیم داد.

اوغلو نیز در این نشست گفت که ما با روسیه درباره ضرورت آتش‌بس در سوریه متفق‌القول هستیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان