arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۰۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

"جسارتی که احمدی نژاد دارد خاتمی نداشت"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چندی است در ایران اخبار مربوط به جداسازی جنسیت ها در دانشگاه ها باب شده است و هر روزه اخباری مبنی بر جداسازی دختران از پسران در رسانه های ایران منتشر می شود اما ناگهان رئیس جمهور ایران به وزیر علوم خود دستور داد این برنامه را کنار بگذارد، دستوری که انتقاد بسیاری از دیندارن را برانگیخت.

به گزارش انتخاب به نقل از دادنا، روزنامه گاردین نوشت: در ایران جداسازی جنسیت ها از دوره مدارس ابتدایی اعمال می شود و تا مرحله ورود به دانشگاه ادامه می یابد. هم اکنون نیز دانشگاه هایی در ایران وجود دارد که تنها دختران یا پسران مجاز به ثبت نام در آنها هستند و نمونه این دانشگاه ها نیز در همه جای جهان وجود دارد اما چرا با وجود اینکه سی سال از انقلاب اسلامی در ایران گذشته است تازه طرح جداسازی جنسیتی در ایران آغاز شده و چرا با وجود اینکه این طرح در مرحله پیشروی بود به دستور احمدی نژاد از حرکت باز ایستاد؟

رئیس جمهور ایران با وجودی که می داند مخالفت با این طرح انتقادهای مخالفان وی را افزایش می دهد دستور به لغو آن داد، دستوری که حتی وزیر علوم وی نیز با اکراه آن را قبول کرد. این روزها بویژه بعد از اقداماتی که به یار رئیس جمهور و رئیس دفتر وی "اسفندیار رحیم مشایی" نسبت داده می شود، مخالفت ها و انتقادها از وی افزایش یافته است و مخالفان وی در پارلمان ایران نیز جسارت بیشتری در انتقاد از وی یافته اند.

"علی مطهری" یکی از نمایندگان پارلمان بهارستان است که همواره موضع انتقادی خود با احمدی نژاد را حفظ کرده است. وی دستور احمدی نژاد مبنی بر لغو جداسازی جنسیتی در دانشگاه ها را نشانه وجود سیاست های لیبرالیستی در دولت وی می داند. ادعایی که عجیب به نظر می رسد زیرا هر لقبی که بتوان به دولت وی داد، لیبرالیسم لقب مناسبی برای این دولت نیست. دولت های لیبرالیستی تمایل زیادی به کوچک کردن دولت و سپردن امور به بخش خصوصی دارند اما از زمان روی کار امدن دولت احمدی نزاد دولت بزرگ و بزرگتر شده است.

با این وجود احمدی نژاد نشان داده است مرد میدان و مرد رزم است و به راحتی در مقابل انتقادها شانه خالی نمی کند. در ایران مردم رفتار او را با "محمد خاتمی" رئیس جمهور قبلی مقایسه می کنند که بسیاری از ایده هایش را به خاطر مخالفت برخی از دستگاه های حکومتی کنار گذاشت. برخی حتی آرزو می کنند تا ای کاش جسارت احمدی نژاد در کالبد خاتمی ظاهر می شد تا می توانست ایده هایش را عملی کند. روحیه احمدی نژاد به عنوان نقطه قوت وی نزد طرفدارانش محسوب می شد اما بعد از آنچه در ایران اتفاق افتاد و به آن "جریان انحرافی" داخل دولت می گویند، این روحیه چندان دیگر قابل تحسین به حساب نمی آید.

در هر صورت انتخابات پارلمان در ایران نزدیک است و طرح جداسازی جنسیتی نیز در ایران مخالفانی دارند که با دستور لغو آن توسط احمدی نژاد خوشحال شده اند. احمدی نژاد نیز یک بار دیگر از راه اندازی گشت های پلیس موسوم به گشت ارشاد که علیه رعایت نکردن الگوهای جمهوری اسلامی برای حجاب زنان مبارزه می کند، موضع گیری کرد و دولت را مخالف با راه اندازی این گشت ها اعلام کرد، اقدامی که مانند مخالفت وی با طرح جداسازی جنسیتی در محافل حکومتی مانند نماز جمعه انتقادهایی علیه وی برانگیخت.

بدرستی مشخص نیست احمدی نژاد در پی چیست. شاید میدان سیاست در ایران عرصه شطرنج رئیس جمهور با منتقدین اصولگرای خود شده است و بازی مهره ها نیتی دارد که تنها حریفان از آن باخبرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
اریوبرزن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
1
متاسفانه ما هنوز تفاوتی بین جسارت و وقاهت قائل نیستیم وتفاوتی بین حیا و ترس هم قائل نیستیم تفاوت اینها خیلیه اگر چه مرز بینشون خیلی باریکه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
9
‫احمدی نژاد چیز هایی میداند که خاتمی نمیدانست، و اگر هم میدانست نمیگفت!
مهدیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
2
2
‫احمدی نژاد چیز هایی میداند که خاتمی نمیدانست، و اگر هم میدانست نمیگفت!
واقعاً داره از احمدی نژاد خوشم میاد
واقعاً نظری که در بالا گفته شده حقیقت داره
بازم امیدواریم احمدی نژاد در کنار خاتمی و اصلاح طلبان ایران رو از نو بسازه
اكبراكبري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
3
1
احسنت برشجاعت مختارزمان.درست است من هم از گراني مسكن استيجاري رنج ميبرم ازگراني كالاهاي روزمره زندگي رنج ميبرم .هردولتي ضعفهائي دارد اما درنهايت به جسارت -شجاعت-ساده زيستي-ومردمي بودنش ايمان دارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
1
1
این واقعیتی است که همه میدانند احمدی نژاد جسارت دارد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
1
صحبت دانستن و گفتن و .... نیست . صحبت این است که بعضی ها ادعای منع رطب می کنند اما دور لپ خودشون پر شیره خرما و تو جیبشون هم پر هسته اس ! اینه تفاوت ، عزیز ناشناس ......
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
1
صحبت احترام به حرمت و آبروی مردم است که یکی رعایت می کند یکی نه ! یکی مراجع و افکار عمومی را پاس میدارد یکی ........!!
نظرات بینندگان