arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

نظر رئيس كل گمرك درباره اسكله هاي نظامي

رئيس كل گمرك ايران تأكيد كرد گمرك در تمامي مرزهاي رسمي كشور مستقر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس كل گمرك ايران تأكيد كرد گمرك در تمامي مرزهاي رسمي كشور مستقر است.

عباس معمارنژاد در گفت وگو با ايسنا در مورد تعداد اسكله هايي كه تحت نظارت گمرك عمل مي كنند، گفت: نمي توان به صورت دقيق اشاره كرد كه از 167 مبادي رسمي گمرك، چه تعداد اسكله هستند؛ اما هر آنچه در مرزهاي رسمي كشور و اسكله هايي كه سازمان بنادر و كشتيراني متولي آن هست و در آنجا مستقر است، ما هم در آنجا مستقر هستيم و دقيقا كنترل مي شود. اگر اسكله هاي ديگري هم هست كه زيرمجموعه سازمان بنادر و كشتيراني نيست، ما از آن خبري نداريم و در آنجا مستقر نيستيم.

معمارنژاد در مورد اسكله هاي در دست وزارتخانه ها اظهار كرد: اصلا آن ها مرز رسمي نيستند و حق ندارند كالايي را از آنجا وارد كنند. كالا بايد از جايي وارد شود كه توسط دولت به عنوان مرز رسمي تعريف شده باشد، اسكله اي كه مرز رسمي نيست بالطبع حق ورود كالا از آنجا را ندارند.

وي در مورد اسكله هاي نظامي و اسكله هايي منتسب به جهاد كشاورزي بيان كرد: اسكله هاي نظامي كه يك بحث ديگر است و جهاد كشاورزي هم بعيد مي دانم كه اسكله اي داشته باشد.

رئيس كل گمرك ايران درباره اسكله هاي نظامي توضيح داد: من خبري ندارم و حوزه نظامي و امنيتي را ما اصلا نه ورود مي كنيم و نه مي دانيم كه چه هست.

 مثلا فرض كنيد كه نيروي دريايي چقدر اسكله در جنوب دارد كه كار آن نظامي است و كارش ورود كالا نيست، و در آنجا ما نه حضور داريم و نه لازم به حضور است.

وي با تأييد اين كه گمرك در اسكله هاي تجاري حضور دارد، درباره كاهش يافتن يا نيافتن تعداد گمرك هاي كشور بيان كرد: ما از همين اسكله هايي كه داريم بتوانيم درست استفاده كنيم، ظرفيت كشور را تأمين مي كند و بحث كاهش تعداد 167 گمرك را در بخش مرزها نداريم. ما در مرزها دنبال كاهش گمرك نيستيم و در داخل كشور دنبال كاهش هستيم.

معمارنژاد در پايان خاطرنشان كرد: گمرك اصلا به معناي مرز است، ما به دنبال كاهش گمرك هايي كه در وسط كشور هستند هستيم، وگرنه گمرك هاي مرزي كه بايد كار خود را كنند و حتي ممكن است افزايش هم يابند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
خیلی با حاله که رییس گمرک نمیدونه چندتا اسکله را داره ریاست میکنه!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
0
يعني بي در و پيكر نيستيم !!!!!
نظرات بینندگان