arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۰

اعتراض بحرین به اظهارات اخیر احمد جنتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه بحرین با احضار كاردار ایران ، به سخنان اخیر احمد جنتی اعتراض كرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رسانه های بحرین، دولت بحرین با اعتراض به اظهارات اخیر احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه های اخیر نماز جمعه تهران، این اظهارات را "خارج از قواعد مناسب" توصیف كرد چرا كه حاوی عبارت های تجاوزگرانه و دشمنانه ای علیه بحرین است.

احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه اخیر تهران گفته بود: بحرین باید به دست اسلام مسلمین فتح شود و روزی برسد كه اسلام در بحرین حاكم شود.

وزارت خارجه بحرین دیروز یكشنبه با احضار كاردار ایران در منامه، یادداشت اعتراض آمیزی را تسلیم وی كرد كه در آن اظهارات اخیر جنتی، "تحریك آمیز" توصیف و محكوم شده است.

در این یادداشت اعتراض آمیز ادعا شده است: ایران قواعد حسن همجواری، مبانی عدم دخالت در امور داخلی دیگر كشورها، قواعد قانون بین المللی و مشروعیت بین المللی را رعایت نمی كند. اصرار  مقامات ایرانی برای دخالت در امور داخلی بحرین در خدمت روابط میان دو كشور نیست.

یادداشت اعتراض آمیز وزارت خارجه بحرین اضافه می كند: بحرین دولت ایران را مسئولت نتایج اقدامات تحریك آمیز آقای احمد جنتی دبیر شورای نگهبان می داند. منامه به طور كامل این ادعاهای باطل  و مطالبات غیرمشروع و غیرقانونی را كه به معنی نقض حاكمیت، استقلال ، تمامیت ارضی بحرین را رد می كند.

ایران پیش از این به شدت به سركوب اعتراضات مردمی در این كشور اعتراض كرده بود. همین موضوع روابط دیپلماتیك میان دو كشور را به شدت تیره كرد. هم اكنون دو كشور سفرای خود را از تهران و منامه فراخوانده اند
نظرات بینندگان