arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۰

جشنواره الاغ !

جشنواره الاغ هر ساله با هدف یادآوری خدمات این حیوان و از بین بردن ذهنیت های موجود درباره آن در یکی از شهرهای مغرب برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جشنواره الاغ هر ساله با هدف یادآوری خدمات این حیوان و از بین بردن ذهنیت های موجود درباره آن در یکی از شهرهای مغرب برگزار می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ الاغ در شهر «مولای ادریس زرهون» در مغرب که موقعیتی کوهستانی دارد ابزار مناسبی برای حمل و نقل و باربری به شمار می رود.

اهالی این شهر از نه سال پیش هر ساله جشنواره ای را برای یادآوری ارزش الاغ در این شهر و تاکید بر اهمیت نقش آن در جابه جایی افراد و بار برگزار می کنند.

یکی از شعرای این شهر می گوید: این شهر را استفاده از الاغ ها بنا شده است و بسیاری از کارهای دیگر را که انسان ها قادر به انجام آن نیستند الاغ ها انجام داده اند.

در ادامه گزارش آمده است: مسئولان برگزاری جشنواره الاغ در این شهر می کوشند ذهنیت های قدیمی را که درباره این حیوان در اذهان مردم وجود دارد تغییر دهند.

یکی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره می گوید: یکی از اهداف این جشنواره اعتبار بخشیدن مجدد به این حیوان مفید و از بین بردن ذهنیتی است که درباره آن در اذهان مردم وجود دارد و باعث شده است الاغ نماد هر چیز زشت و بی ارزش باشد حال آن که این حیوان بسیار زیبا و صبور و زحمتکش است و انسان می توان درس های زیادی از آن بگیرد.

برگزاری مسابقه الاغ ها و انتخاب زیباترین الاغ که طی آن الاغ ها با گل های مصنوعی و عینک های آفتابی و دیگر ابزارهای زینتی تزئین می شوند از جمله بخش های این جشنواره به شمار می رود.

الاغ های شرکت کننده در مسابقه انتخاب زیباترین الاغ بر اساس میزان سلامت و نوع تزئین و دندان ها و...امتیاز می گیرد.
نظرات بینندگان