arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۲۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

روحانی: هاشمی کی انحراف در دولت را پيش‌بيني کرد؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حميد روحاني، رئيس بنياد تاريخ‌پژوهشي و دانشنامه انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با  فارس ، در خصوص اظهارات برخي افراد فتنه‌گر و يا سكوت كننده در برابر فتنه مبني بر پيش‌بيني انحراف در دولت دهم، بيان داشت: آقاياني كه در دوران فتنه و پس از انتخابات رياست جمهوري دهم نقد و نظري داشتند، در بيانيه‌ها، اظهارات و مصاحبه‌هاي خود هرگز سخني از انحرافي كه در بدنه دولت ايجاد شده، نداشته و اين امر را پيش‌بيني نكرده بودند.

وي تصريح كرد: بزرگ‌ترين عامل انحرافي كه در حال حاضر در بدنه برخي نهادها و دولتمردان ايجاد شده است، ناديده گرفتن فرامين و دستورات مقام معظم رهبري است از اين‌رو خود اين آقايان نيز در زمان انتخابات با نامه سرگشاده و دادن اولتيماتوم كذايي به مقام معظم رهبري به ايشان دهن‌كجي كردند.

*نامه سرگشاده به رهبري جرقه انحراف و فتنه بود

حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينكه آن نامه سرگشاده به رهبري جرقه انحراف و فتنه بود، گفت: بنابراين كسي كه امروز مدعي است كه انحراف را پيش‌بيني مي‌كرديم، دقيقا بايد بگويد چه چيزي را پيش‌بيني مي‌كرده است؟

وي ادامه داد: اگر آنها پيش‌بيني مي‌كردند كه برخي دولتمردان امروز در مقابل مقام معظم رهبري مي‌ايستند خودشان در آن زمان مقابل ايشان ايستاده بودند، اما اگر حرف آنها سوءاستفاده‌هاي مالي و مسائل اقتصادي است، باز هم خود اين افراد در زمان دولت‌شان مسائل بدتري داشتند.

رئيس بنياد تاريخ پژوهشي و دانشنامه انقلاب اسلامي افزود: اين افراد چه در زمينه انحرافي كه در حال حاضر از مسير رهبري در برخي دولتمردان ايجاد شده و چه از لحاظ مسائل اقتصادي، خود گرفتار اين مشكلات بوده‌اند و نمي‌توانستند چنين امري را در دولت فعلي پيش‌بيني ‌كنند.

* ادعاي پيش‌بيني انحرافات دولت توسط هاشمي به خاطر كنار زده شدن از قدرت است

وي به سوءاستفاده‌هاي مالي فراوان در بين عوامل و ايادي دولتمرداني كه امروز ادعاي پيش‌بيني انحراف دارند اشاره كرد و گفت: افرادي مثل هاشمي نه‌تنها انحرافي در دولت را پيش‌بيني نمي‌كردند بلكه به خاطر كنار زده شدن از قدرت، كارشكني هم مي‌كردند.

رئيس بنياد تاريخ پژوهشي و دانشنامه انقلاب اسلامي اضافه كرد: حرف آنها در همان زمان نيز اين بود كه چرا احزابي همچون كارگزاران در قدرت سهيم نبوده و شرايط به گونه‌اي نيست كه بتوانند در دولت نقشي داشته باشند لذا مشكل اين افراد جنگ قدرت بود نه موضوع‌ ديگري.

وي با بيان اينكه هر چه اين افراد اظهاراتي را ببافند بيشتر خود را رسوا مي‌كنند چرا كه مردم نسبت به وقايع گذشته و نظرات آنها و اعتراض‌شان آگاهي دارند، اظهارداشت: مردم به خوبي مي‌دانند كه مشكل و مسئله اين آقايان چه چيزي بوده است، بنابراين قطعأ مشكل آنها با دولت، پايبند نبودن به مسير رهبري يا سوءاستفاده‌هاي اقتصادي نيست.

* انحراف امروز دولت دهم را كسي پيش‌بيني نمي‌كرد

حجت‌الاسلام روحاني با تأكيد بر اينكه مسائل امروز دولت دهم را كسي پيش‌بيني نمي‌كرد، يادآور شد: همانطور كه حضرت رسول (ص) از طلحه و زبير آنگونه حمايت كردند و اين دو را شيخ‌الاسلام ناميدند اما بعدها آنها به انحراف كشيده شدند بنابراين ممكن است فردي مدعي شود كه ما در زمان پيامبر (ص) طلحه و زبير را بهتر از ايشان مي‌شناختيم در حالي كه چنين حرفي پوچ و بي‌پايه‌اي است.

وي بر همين اساس عنوان كرد: ممكن است برخي عناصر مغرض از روي غرض‌ورزي خود چنين اظهاراتي انجام دهند اما عملكرد و رفتار آنها نشان مي‌دهد كه مشكل آنها اين مسائل نيست و فقط در رأس قدرت و شريك نبودن در آن مشكل اصلي اين اشخاص است.

* سهيم نبودن در قدرت دولت علت اصلي اين ادعاهاست

رئيس بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در ادامه گفت‌وگوي خود تصريح كرد: در زمينه مخالفت اين افراد با دولت تغييري حاصل نشده چرا كه تا ديروز آنها مخالف دولت احمدي‌نژاد بودند كه چرا در قدرت وي سهيم نيستند و امروز نيز همين مسئله را دارند اما در گذشته با بهانه ديگري با دولت وي درافتادند و در حال حاضر دستاويز ديگري پيدا كرده‌اند.

وي با بيان اينكه ملت و رهبري با بصيرت و آگاهي خود، دست رد بر سينه قدرت‌طلبان زده و آنها را از صحنه بيرون راندند، افزود: اين قدرت طلبان از اين مسئله سخت رنجيدند و با كارشكني به فتنه دامن زدند و در آينده نيز اين مسير را ادامه خواهند داد.

* عناصر قدرت‌طلب در صورت نرسيدن به اهداف خود به كارشكني ادامه مي‌دهند

حجت‌الاسلام روحاني با اشاره به اينكه عناصر قدرت‌طلب بايد به خواسته‌هاي شيطاني و نفساني خود دست پيدا كنند تا آرام گيرند و گرنه به كارشكني ادامه مي‌دهند، تصريح كرد: آنها به نام ملت، اسلام، امام (ره) و منافع مردم به كارشكني مي‌پر‌دازند.

وي ادامه داد: استكبار جهاني نيز با ايران بر سر قدرت و منافع استعماري خود مشكل دارد و هر روز به بهانه‌هاي حقوق بشر، سلاح اتمي و موشك‌هاي دوربرد به عرصه مي‌آيد اما اصل قضيه اين است كه چون دست آنها از سرنوشت ملت ايران كوتاه شده است، ناراحت هستند.

* احمد‌ي‌ن‍ژاد هميشه بر عروسك‌هاي كوكي آقايان مقدم است

رئيس بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در خاتمه افزود: اگر در حال حاضر امر داير شود كه بين احمدي‌نژاد، موسوي و كروبي انتخابي صورت گيرد، ملت ايران باز هم به احمدي‌نژاد رأي خواهد داد و بين عروسك‌هاي كوكي آقايان، چهره‌هاي مرموز، وابسته و خود باخته مسلمأ احمدي‌نژاد مقدم است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
7
lمتاسفم که این حرفها دامن الوده جریان انحرافی را پاک نمی کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
5
این اقا حتما انتظار دارد تاریخی هم را که نقل می کند مردم باور کنند
وارسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
6
آقاي حميد زيارتي (روحاني) با گفتن عبارت: «...هاشمي نه‌تنها انحرافي در دولت را پيش‌بيني نمي‌كردند بلكه به خاطر كنار زده شدن از قدرت، كارشكني هم مي‌كردند.» ثابت کرده اند که جرياني تصميم داشته آقاي هاشمي از انقلاب کنار بگذارد!! ايشان ناخواسته به اين حقيقت اعتراف کرده اند!!
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
1
2
سلام بر بندگان صالح خدا سلام بر امام هاشمی رفسنجانی قلب تپنده اسلام در عصر حاظر حضرت امام هاشمی رفسنجانی از قبل از روی کار امدن احمدینژاد هم این مطلب را مدانستند چون ایشان دانای این مسائلند لعنت خدا بر کسانی که دانسته با ایشان مخالفت میکنند و انهائی را که ندانسته با ایشان مخالفند خدا هدایتشان کند و اگر قابل هدایت نیستند خدا لعنتشان کنداین سخنان چیزی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودتان با دست خودتان با نوشتهای ابلهانه و کودکانهتان بیشتر غرق خواهید شد تا اینکه خفه بشوید انشاالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
5
این آقادربیان تاریخ انقلاب هم ازهمین منطق پوچ الهام گرفته است؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
3
ايشان همان بايد زير نظر روح الله حسينيان باشد
مصلحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
4
این آقا لازم نیست نظر خود را به حساب ملت ایران بگذارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
3
0
به نظر من که درست گفته مخصوصا در مورد دهن کجی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
3
پيشبينيها و تذكرات جناب آقاي هاشمي رفسنجاني در مورد جريان انحرافي بار هاو بار ها و به انحاء مختلف بوده است ولي بصيرت و گوش شنوا وجود نداشت
نظرات بینندگان