arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
آیت الله هاشمی:

ايجاد مراکز درماني و ورزشي در گستره وسيع و جامع توسط آستان قدس رضوي ستودني است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آية ا... هاشمي رفسنجاني در سفر خود به مشهد مقدس از ورزشگاه 25 هزار نفري امام رضا (ع) و طرح توسعه بيمارستان رضوي بازديد کرد.

به گزارش خبرنگار ما در اين بازديد که با حضور سيداحمد علوي قائم مقام توليت آستان قدس رضوي و جمعي از مديران اين نهاد صورت گرفت، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابتدا از مراحل ساخت ورزشگاه امام رضا و 14 سالن در حال ساخت آن و سپس طرح توسعه بيمارستان فوق تخصصي رضوي وبخشهاي در حال ساخت پزشکي هسته اي، مرکز تشخيص سرطان و بخشهاي مختلف ديگر اين بيمارستان بازديد کرد.

آستان قدس رضوي پيشگام در تشخيص سرطان

آية ا... هاشمي رفسنجاني در پايان بازديد خود در جمع خبرنگاران گفت: هر دو طرح مورد علاقه من بوده و از سالها پيش قدم به قدم همراه با توسعه اين طرحها با آستان قدس همگام بوده ام. وي با اشاره به طولاني شدن فاز اول ساخت بيمارستان رضوي و سرعت عمل در طرح توسعه اين بيمارستان گفت: اين بيمارستان امروز به يکي از بهترين بيمارستانهاي کشور هم از لحاظ علمي و هم درماني تبديل شده و آية ا... واعظ طبسي هم خيلي مشعوفند.
وي به ابراز علاقه خود به ايجاد بخش تشخيص سرطان طي سالهاي تصدي خود اشاره کرد و گفت: در دوران رياست جمهوري، بحث تشخيص و معالجه سرطان از دغدغه هاي من بود و همان موقع هم پيش بيني مي شد که سرطان به سرعت خود سرطان در حال رشد است.





وي افزود: به همين منظور، زمين بزرگي در منطقه عباس آباد تهران براي ايجاد بيمارستان تشخيص سرطان اختصاص دادم، اما پس از اتمام مسؤوليتم اين علاقه کمتر ديده شده است.
وي بهره گيري از تجهيزات و علم روز براي تشخيص و مداواي بيماران سرطاني را مورد تأکيد قرار داد و افزود: همان سالها از طرف دولت اعتبارات قابل توجهي نيز به دانشگاه تهران براي خريد دستگاه «پت» اعطا و ارز مورد نياز تأمين شد، اما تا کنون وارد نشده و گويا واردات اين دستگاه توسط آستان قدس رضوي اولين يا دومين است و اين درحالي است که يکي از ضرورتهاي تشخيص سرطان درکشور وجود ندارد و هم اکنون در حال واردات است.





آية ا... هاشمي رفسنجاني با بيان اينکه طبق آمار ارائه شده، کشور ترکيه 80 دستگاه تشخيص سرطان و نيمي از کشورهاي منطقه از جمله امارات و عربستان هم از اين دستگاه ها برخوردارند، تصريح کرد: کشوري همانند ايران با اين همه عظمت و سوابق و توسعه پزشکي و همچنين نياز کشور، نبايد در زمينه تشخيص و معالجه سرطان تأخير داشته باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز اميدواري کرد، با راه اندازي اين بخش تا پايان سال جاري، بيمارستان رضوي به الگو و نمونه اي براي ورود بخش خصوصي به سيستم تشخيص و معالجه سرطان مطرح شود.





بهترين ورزشگاه

وي درباره پروژه ورزشگاه 25 هزار نفري آستان قدس رضوي هم گفت: پس از انقلاب اسلامي و بخصوص با پايان يافتن جنگ تحميلي يکي از مسائلي که همواره کمبود آن احساس شده، بحث فضاي فرهنگي، ورزشي و تفريحي و اوقات فراغت براي بانوان و جوانان بوده است.
وي افزود: ايجاد مجتمع فرهنگي، تفريحي و ورزشي يکي از کارهاي مهم آستان قدس رضوي است که در گستره اي وسيع و جامع در حال فعاليت است.
آية ا... هاشمي رفسنجاني گفت: اين ورزشگاه تا آنجا که من اطلاع دارم، از جهاتي جزو بهترين ورزشگاه هاي دنيا خواهد بود که اميدوارم نمونه هاي آن در کشور افزايش يابد و بهره برداري از آن مجموعه کمک زيادي به مشهد بکند.
وي همچنين ابراز اميدواري کردکه بهره برداري از چنين مجتمع هايي که به لحاظ معنوي و پايين بودن هزينه ها نسبت به بخش خصوصي با تعدد متقاضيان مواجه هستند، به توسعه ورزش و سلامت، بخصوص در مناطق کم برخوردار کمک کند.
گفتني است طرح توسعه بيمارستان رضوي هم اکنون با 80 درصد پيشرفت فيزيکي در مجاورت اين بيمارستان در حال ساخت است و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.
همچنين ورزشگاه 25 هزار نفري امام رضا (ع) همزمان با ميلاد مسعود حضرت علي بن موسي الرضا (ع) در سال آينده افتتاح خواهد شد.
يادآور مي شود آيةا... هاشمي رفسنجاني در مدت حضور در مشهد از بخشهاي مختلف طرح توسعه اماکن متبرکه از جمله رواق امام خميني(ره) حرم مطهر بازديد کرد.
نظرات بینندگان