arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

انتقاد کاشانی از کریم باقری: برداشت ما از نامه علی دایی، قطع همکاري بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حبيب کاشاني در آغاز نشست خبري باشگاه پرسپوليس درباره وضعيت تيم در اواخر فصل گذشته و تعيين سرمربي و تشکيل کميته فني توضيحاتي را ارائه داد.

کاشاني در ابتداي سخنانش درباره اين که کميته انضباطي باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال را به دليل بدهکاري محروم از حضور در بازي ها کرده، گفت: تمام دوستان مستحضرند که در آخرين حسابرسي سال گذشته 9 ميليارد تومان بدهکاري در پرونده ما مشخص بود، من نزديک به 30 ماه در فوتبال هستم و هيچ جاي دنيا نديده ام که درآمد يک باشگاه به حساب سازمان ليگ ريخته شود. اين اتفاق فقط در ايران رخ مي دهد. ما به کميته انضباطي اعلام کرديم که سازمان ليگ مي تواند از درآمدهايي که از طرف باشگاه ما به حسابش ريخته شده، با طلبکاران تسويه حساب کند. آن ها از ما خواستند که نامه اي را بنويسيم و در آن اعلام کنيم که در حال مذاکره با طلبکاران هستيم، اما من قبول نکردم و گفتم که دروغ در هر شکلي حرام است.

کاشاني درباره اين موضوع که چرا مايلي کهن به عنوان مدير فني تيم، در باشگاه حضور دارد، گفت: ما قصد داشتيم آقاي مايلي کهن را به عنوان سرمربي انتخاب کنيم، زيرا همه مي دانند که ايشان استاد استيلي و پيشکسوت اوست. اما آقاي مايلي کهن به ما اعلام کرد که در اين عرصه قصد فعاليت ندارد و به همين دليل از گزينه هاي ما کنار رفت.

کاشاني در مورد گرفتن برنامه از گزينه هاي سرمربيگري پرسپوليس هم گفت: در درخواست مشترکي که از تمام گزينه ها داشتيم، خواسته بوديم، مبلغ قرار دادشان براي فصل آينده را اعلام کنند، آقاي درخشان و استيلي اين کار را انجام دادند، اما دايي گفت، اول پول سال قبل من را بدهيد تا بعد من درباره فصل بعد صحبت کنم. سرانجام جلسه کميته فني برگزار شد، تمام فيلم هاي آن هم موجود است، دايي صبح روز بعد در حرکتي ارزشمند اعلام کرد که براي فصل بعد پول نمي خواهد، کار بسيار خوبي بود که به جذب بازيکنان بيشتر کمک مي کرد. کميته فني سرانجام ايشان را انتخاب کرد و به آقاي دايي 12 ساعت مهلت داد تا آمادگي اش را اعلام کند.
آقاي دايي در نامه اي نوشت که تنها در صورتي با پرسپوليس همکاري مي کند که مدير عامل قانوني از سوي هيات مديره باشگاه انتخاب شود.

سرپرست باشگاه پرسپوليس با بيان اين که منظور دايي از اين نامه اعلام عدم همکاري بوده، گفت: ما هنوز وزير ورزش نداريم، تمام باشگاه متعلق به دولت است و تازه اين هفته قرار است وزير ورزش معرفي شود. بعد از آن وزير بايد مجمع را تعيين کند، مجمع هيأت مديره را انتخاب کند و هيأت مديره، مديرعامل انتخاب کند. اين کار حداقل دو يا سه ماه زمان لازم داشت، به همين دليل ما از حرف هاي آقاي دايي برداشت کرديم که ايشان تمايلي به همکاري ندارند واميدوارم در هر جايي که هستند موفق باشند.

کاشاني در پاسخ به اين سوال که منابع مالي اين تيم در فصل جديد چگونه تأمين خواهد شد، گفت: ما در فصل قبل براي اولين بار تفاهمنامه اي با سازمان تربيت بدني امضا کرديم که طي آن 60 درصد از درآمدهاي ما را سازمان تامين کند و 40 درصد بقيه را خودمان جور کنيم. يعني سازمان بايد 6 ميليارد تومان به ما مي داد که از اين 6 ميليارد، 4/5 ميليارد به ما پرداخت شده است و به دليل درگيري هايي که بين ديوان محاسبات و دولت به وجود آمده بود، ما نتوانستيم باقي اين پول را دريافت کنيم و حتي با وجود اين که دولت تصويب کرد که 2/5 ميليارد از شرکت زير ساخت هاي وزارت راه به پرسپوليس و استقلال کمک شود، اين پول هم به ما نرسيد، ما براي سقف جديد هنوز تفاهمنامه اي امضا نکرده ايم، همه اينها به معني اين است که ما در فصل گذشته با 4/5 ميليارد پرسپوليس را قهرمان جام حذفي کرديم. در حالي که خودتان مي دانيد برخي تيم ها بودجه 17 18 ميلياردي دارند و حتي يک باشگاه ليگ يکي هم با 4/5 ميليارد تومان نمي تواند کار کند.

کاشاني در پاسخ به اين سؤال که چرا جواب تلفن کريم باقري را نمي دهيد؟ گفت: آقاي باقري از اسطوره هاي ما هستند و چه در باشگاه پرسپوليس باشم و يا نباشم به ايشان ارادت دارم، ما هفت هشت روز پيش جلسه داشتيم و با هم صحبت کرديم. در جلسه اي که براي تمديد قرارداد هاشميان در باشگاه پرسپوليس داشتيم به من اطلاع دادند که باقري به باشگاه آمده، من وسط جلسه با هاشميان خارج شدم تا به آقاي باقري عرض ادب کنم. ارتباط ما، ارتباطي دوستانه و تنگاتنگ است. اما دليلي ندارد اگر مشکلي به وجود مي آيد، بيايم و در رسانه مطرح کنم، شايد يک نفر يک روز مريض بوده و شايد هم حال نداشته که جواب دهد، اما دليلي ندارد که بروم با روزنامه مصاحبه بکنم و بگويم که فلاني جواب تلفن من را نداد. از رسانه ها هم خواهش مي کنم که اين کار را نکنند.

سرپرست باشگاه پرسپوليس در پايان نشست خبري از درخواست کميته حقوقي باشگاه پرسپوليس براي پس گرفتن کليه شکايت ها در آستانه ماه مبارک رمضان و روز خبرنگار خبر داد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
3
خوبیش به اینه که همه هم کاشانی رو میشناسن هم کریم رو
نظرات بینندگان