arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

سفر 14 هزار ایرانی به آنتالیا در یک ماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه ترکیه‌ای «تودی زمان» خبری را منتشر کرده که بر اساس آن، ایرانیان، ترکیه را به عنوان اولین مقصد سفرهای توریستی خود در خارج از کشور انتخاب کرده اند به طوری که فقط در ماه ژوئن امسال بیش از 14 هزار نفر از ایران به آنتالیا سفر کرده اند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، شرکتهای توریستی ترکیه با خرسندی اعلام کرده اند که آمار ورود گردشگران ایرانی به این کشور به صورت مرتب در حال افزایش است به طوری که در سال 2010، حدود 69 هزار ایرانی فقط به شهر آنتالیا سفر کرده اند. بر این اساس ایرانیان در حال حاضر سومین ملیتی هستند که بیشترین سفر را به ترکیه داشته اند. همچنین روسیه و آلمانی تبارها رتبه اول و دوم سفر به ترکیه را در اختیار دارند.

اما آنچه که باعث می شود ایرانی ها سفرهای خارجی را به سفرهای داخلی ترجیح بدهند، فراهم بودن زیرساختهای گردشگری در کشورهایی مانند ترکیه است. به عنوان مثال راه مسافرت به این کشور از طریق هوایی و زمینی بسیار هموار است و هتلهای آن نیز به قیمتی بسیار ارزان در دسترس گردشگران ایرانی قرار می گیرد.

عطا الله میدانی، رئیس یکی از دفاتر خدمات مسافرتی در ایران که مجری برگزاری تورهای گردشگری به ترکیه است به خبرنگار مهر می گوید: وقتی در ایام پیک سفر، یک اتاق مناسب در هتل شهرهای پر گردشگر پیدا نمی کنید، سرویس های بهداشتی سایتهای تاریخی حتی یک سرویس بهداشتی مناسب ندارند و رستوران مناسب در کل کشور به سختی پیدا می شود چطور می توانید انتظار داشته باشید که گردشگر سفر به شیراز و اصفهان را به کشورهای خارجی ترجیح دهد؟

وی ادامه می دهد: یک نگاه به صنعت گردشگری ایران و مقایسه آن با ترکیه نشان می دهد که چرا ایرانی ها می خواهند تجربه یک سفر خارجی را داشته باشند اما از سوی دیگر صنعت گردشگری ایران با رکود قابل ملاحظه ای مواجه است. شاید تنها یکی از دلایل آن اختلاف قیمت شدید بین تورهای گردشگری ترکیه و یکی از شهرهای داخل کشور است. به عنوان مثال اکنون تور گردشگری ترکیه برای یک هفته 400 هزار تومان تعریف شده درحالی که تور گردشگری کیش برای دو روز 300 هزار تومان به فروش می رود.

این کارشناس گردشگری بیان می کند: قرار بود هزار سرویس بهداشتی بین راهی و هزار هتل در ایران ساخته شود، طرح سفرهای ارزان قیمت، ارتقای خدمات گردشگری هتلها و تورهای گردشگری با علایق ویژه هم که با شکست مواجه شد با این حساب آیا باز هم می گویید که چرا ایرانیان به ترکیه سفر می کنند اما حتی یک درصد از این تعداد به ایران نمی آید؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
5
مطمئنید فقط علت همینهاست که گفتید؟ یک سری به نظرات خوانندگان خبر قبلی مرتبط با این موضوع :"چرا ایرایها به آنتالیا و باکو و... می روند..." بزنید ببینید برای چی میرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
0
علاوه از مسافرت ميدانيد چند در صد از مسافراني كه از تركيه برميگردند تصميم جدي براي مهاجرت به تركيه ميگيرند؟؟؟
نظرات بینندگان