arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

تعداد رأی اعتماد به سردار قاسمی، رکورد می‌زند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون انرژی مجلس، معرفی رستم قاسمی برای مدیریت وزارت نفت را اقدام مناسب دولت برای دوری از حاشیه‌پردازی و رسیدن به ثبات مدیریتی در وزارت نفت ارزیابی کرد و گفت: مجلس با رأی بیش از ۲۰۰ نماینده، قاسمی را به وزارت نفت می‌فرستد تا به غرب ثابت کند، تحریم مدیران ایرانی، ‌ذره‌ای در کار نظام اخلال ایجاد نمی‌کند.

"سید حسین دهدشتی" از معرفی "رستم قاسمی"بعنوان گزینه پیشنهادی دولت برای نشستن بر صندلی وزارت نفت، استقبال کرد و افزود: با توجه به جایگاه نفت و گاز در چرخه اقتصادی کشور همیشه این دغدغه و نگرانی برای نمایندگان و کمیسیون انرژی وجود داشت که چه کسی بر صندلی وزارت نفت می‌نشیند و مبادا مدیریت وزارت نفت دچار بی‌ثباتی باشد.

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بلاتکلیفی مهمترین وزارتخانه کشور در چند ماه گذشته، بدون تردید ضربه‌های جبران‌ناپذیری به کشور زده است که امیدواریم این وضعیت هر چه سریع‌تر با مستقر شدن قاسمی در وزارت نفت، پایان یابد.

 

معرفی قاسمی برای وزارت نفت، نمایندگان را امیدوار کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که تثبیت و تقویت مدیرت در نفت و ارتقا و اعتبار این جایگاه یکی از ضروریت‌های اصلی نظام در شرایط کنونی است، تأکید کرد: معرفی رستمی از سوی دولت مایه امیدواری نمایندگان و کمیسیون انرژی شد، زیرا در شرایط کنونی معرفی فردی مانند رستمی که فردی متعهد، مستقل و قاطع با اعتماد به نفس بالا و روحیه مشورت‌پذیری است، این امیدواری را به وجود می‌آورد که ثبات مدیریتی به وزارت نفت بازگردد.

وی همچنین افزود: با سوابقی که از رستم قاسمی سراغ داریم، مطمئن هستیم که وی در شرایط حساس بین‌المللی و بیشتر شدن تحریم‌ها، می‌تواند با شکست حلقه تحریم‌ها در عرصه وزارت نفت این تحریم‌ها را تبدیل به فرصتی برای رشد صنعت نفت کند.

 

تحریم رستم قاسمی از سوی آمریکا خنده‌دار است

دهدشتی با بیان این که تحریم مقامات و مدیران ایرانی از سوی دولت آمریکا تأثیری در فعالیت و خدمت آنان برای نظام ندارد، تأکید کرد: تحریم قاسمی از سوی دولت آمریکا بیشتر از آن که نگران کننده باشد، خنده‌دار است، زیرا اگر قرار بود ما بنابر مصلحت و صلاح‌دید آمریکایی‌ها مدیران خود را عزل و نصب کنیم، سال‌ها پیش‌تر از این کشور را به غربی‌ها تقدیم کرده بودیم.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که این تحریم ها غیرمنطقی و غیرعاقلانه است، زیرا رویکرد غرب در سال‌های اخیر همواره بر این بوده است که نیروهای کارآمد ما را تحریم کنند تا مگر از این راه در مسیر اداره نظام اختلال ایجاد کنند.

 

مشکلی برای حضور قاسمی در مجامع بین‌المللی وجود ندارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر این که قاسمی به واسطه قرار داشتن در فهرست تحریمی‌ها، امکان سفر به کشورهای جهان یا شرکت در اجلاس اوپک را ندارد، گفت: هیچ مشکلی برای حضور رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت ایران در عرصه‌های بین‌المللی وجود ندارد و ما پیش از این هم وزیرانی داشتیم که در فهرست تحریم آمریکا بودند و هیچ مشکلی برای حضور آنها در عرصه بین‌المللی به وجود نیامد.

 

فشارهای غرب نمی‌تواند در تصمیمات نظام اخلال ایجاد کند

دهدشتی با تأکید بر این که بیشتر نمایندگان مجلس نظر مثبتی درباره وزیر شدن رستم قاسمی دارند، تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس از مسئولان انتظار دارند با هر جریانی که در مقابل نظام و رهبری باشد، مقابله کنند و از آنجا  که این خصوصیت‌ها را در قاسمی مشاهده کرده‌اند نظر مثبتی برای انتخاب او به عنوان وزیر وزارتخانه حساس و کلیدی نفت دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: قاسمی با رأی بیش از ۲۰۰ نماینده به وزارت نفت می‌رود تا ضمن رکوردشکنی در کسب تعداد رأی اعتماد، این پیام را به غرب بدهد که ملت ایران با فشارهای آنان از مواضع خود برنمی‌گردد و تحریم‌های آنان ملت ایران را در مواضع خود محکم‌تر می‌کند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
0
‫خوب سپاه برادر مجلس است، مجلس خواهر سپاه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
0
الحمدلله تو اينروزها هي ركورد ميزنيم مباركه !!!!
نظرات بینندگان