arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

بیانیه آیةالله صافی درباره اوضاع تاجیکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی اقدامات ضداسلامی در تاجیکستان را محکوم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« الاسلام یعلوا و لایعلی علیه »

حلول ماه مبارک رمضان، شهر الله الاکبر، ماه برکت و رحمت الهی را به امت اسلامی و مومنین روزه‌دار در کشور دوست و همزبان و هم‌فرهنگ تاجیکستان عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم.

در شرایطی که بیداری و خیزش مسلمانان جهان با قوت و توان برای باز‌پس‌گرفتن حقوق غصب شده، روز به روز فراگیرتر می‌شود و دولت‌های وابسته به غرب و به ظاهر نیرومند، ساقط شده‌اند یا در آستانه‌ی سقوط می‌باشند و بازگشت به مجد و عظمت اسلامی رو به جلو است، جای تعجّب است که در قلب عالم اسلام و در منطقه‌ای که سوابق امجاد و مفاخر اسلامی آن از کهن‌ترین سوابق می‌باشد، علی‌رغم اراده و خواست مردم، تعداد محدودی از سردمداران بازمانده از دوران شوروی، به صورتی بسیار زشت - که در همه ملل و امم و نظامات و قوانین محکوم است- با اسلام‌ستیزی و استعمارپذیری، استقلال و شرف و عزت دیرین ملت خود را هدف قرار داده‌اند.

ملّت دلیر و سربلند تاجیکستان که در این منطقه‌ی کوچک از وطن بزرگ اسلامی و عضو فرهنگی و دینی یک ‌میلیارد و نیمی مسلمانان می‌باشند نیز پس از فروپاشی استضعاف‌گری شوروی سابق به استقلال و هویت اسلامی خود بازگشته و به تجدید سنّت‌های افتخارآمیز دیرین خود همّت گماشته و اعلام وجود نموده‌اند.

متأسفانه زمامداران ضعیف و بازمانده از دوره‌ی شوروی، با توطئه، مانع از پیشرفت ملّت و استقلال کامل می‌باشند. این عدّه‌ی معدود در این قطعه‌ی به ظاهر کوچک اسلامی و در واقع دربردارنده‌ی افتخارات کهن فرهنگی، بساط اسلام‌زدایی گسترده‌اند و مسلمانان کشور را که نود و شش درصد جمعیت آن می‌باشند زیر فشارها قرار داده، با وضع قانون منع حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها و عجیب‌تر از همه منع نام‌گذاری فرزندان به نام‌های دینی محمد و عبدالله که بهترین نام‌های اسلامی می‌باشند، سلب هویت اسلامی در آن کشور عزیز و پاره‌ی تن جوامع اسلامی را تعقیب می‌نمایند و نیز از جمله‌ اقداماتشان در استقبال از ماه مبارک رمضان، ممنوع نمودن جوانان از حضور در مساجد است. این اقدامات نه فقط اهانت به ملّت عزیز و برادر تاجیکستان است، بلکه اهانت به همه‌ی مسلمانان در سراسر جهان است.

اینجانب به هیئت مسلّط بر تاجیکستان اعلام خطر می‌نمایم؛ بدانند راهی که پیش گرفته‌اند به شکست منتهی می‌شود؛ باید از این جسارت‌ها از ملّت غیور تاجیکستان و از همه‌ی مسلمانان جهان رسماً عذرخواهی نمایند. انتظار از دولت‌های اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی این است که این برنامه‌ی ضد اسلامی را محکوم نموده و نسبت به برنامه‌های ضد اسلامی در کشور تاجیکستان به حاکمان آن کشور هشدار دهند.

و السّلام على عبادالله الصّالحین

اول ماه مبارک رمضان 1432

لطف‌الله صافی
نظرات بینندگان