arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

اجازه آیت‌الله صافی؛ مصرف ثلث سهم امام برای قحطی‌زدگان سومالی‌

فارس نوشت : یكی از مراجع تقلید قم در پیامی با اشاره به وقوع فاجعه دردناك قحطی در سومالی، اجازه مصرف ثلث سهم امام (ع) برای قحطی‌زدگان سومالی‌ را صادر كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت : یكی از مراجع تقلید قم در پیامی با اشاره به وقوع فاجعه دردناك قحطی در سومالی، اجازه مصرف ثلث سهم امام (ع) برای قحطی‌زدگان سومالی‌ را صادر كرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: مناظر و تصاویری كه از مسلمانان قحطی‌زده كشور سومالی در رسانه‌ها نشان داده می‌شود دل هر انسانی را به درد می‌آورد. 

در ادامه این پیام آمده است: اگر تمام مسلمانان جهان به وظیفه اسلامی خود عمل می‌كردند به‌خصوص در این ماه مبارك رمضان كه یكی از وظایف اصلی روزه‌داران اطعام به مستمندان است مسلما این چنین وضعیت اسفبار برای آنان پدید نمی‌آمد. امروز همه مسلمانان باید به كمك برادران و خواهران دینی خود بشتابند و كودكان معصوم و بزرگسالان را از مرگ حتمی نجات دهند.
در بخش دیگری از این پیام اضافه شده است: این هم برای ما یك امتحان بزرگ، ‌محسوب می‌شود. ملت مسلمان ایران كه همیشه در این حالات سخت به مستمندان و محرومان، كمك شایانی كرده است اكنون هم ایثار كرده و حتی با كم كردن در مصارف روزانه خود حیات واقعی را به آنان هدیه كرده و قلب مقدس مولایمان حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را از خود خشنود كنند.
در این پیام اضافه شده است: مومنین ایثارگر علاوه بر تبرعات شخصی خود مجازند از ثلث سهم مبارك امام (ع) بپردازند. از خداوند متعال مسئلت دارم رحمت بیكران خود را بر همه روزه‌داران و ایثارگران نازل بفرماید و ما را از این آزمایش بزرگ، سرافراز بیرون آورد. 

شایان ذكر است آیت‌الله صافی‌گلپایگانی مبلغ 5 میلیون تومان برای كمك به قحطی‌زدگان سومالی اهدا كرد.
نظرات بینندگان