arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

دبیر کمیسیون آموزش مجلس: ایجاد اختلال در سخنرانی‌ها منطقی و اخلاقی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ایجاد اختلال در یک سخنرانی نه منطقی و نه اخلاقی است و نه در هیچ جای دنیا پذیرفته شده به شمار می‌آید.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، داوود محمدی با اشاره به حواشی به وجود آمده در جریان دیدار رییس جمهور با کارگران در حرم امام خمینی (ره) به مناسبت روز کارگر اظهار کرد: اساساً اینکه در یک سخنرانی کسی سوالی داشته باشد و آن را در یک قالب درست و منطقی مطرح کند اشکالی ندارد؛ هر چند که آن سوال مورد پسند سخنران جلسه نباشد. اما اینکه توهینی انجام شود یا در ایراد سخنرانی اختلال ایجاد شود به هیچ وجه اخلاقی و منطقی نیست و در هیچ جای دنیا پسندیده به شمار نمی‌آید.
 
وی افزود: نفس اینکه افراد بیایند و سوالات و انتقادات خودشان را مطرح کنند نه تنها اشکال ندارد که خوب هم هست و در واقع نشان دهنده آزادی بیان و نیز وجود دموکراسی است اما اگر عده‌ای بخواهند از این فضا سوء استفاده کنند و با حرکات یا رفتارهایی جلوی سخنرانی را بگیرند این موضوع دموکراسی را زیر سوال می‌برد و استبداد را نیز به دنبال خواهد داشت.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وقتی با سوء استفاده از دموکراسی فضای هرج و مرج به وجود بیاید حاکمان برای امن کردن فضا رو به استبداد می‌آورند، اظهار کرد: وقتی چنین اتفاقی بیفتد که در جریان یک سخنرانی هرج و مرج به وجود آید حاکمان برای آنکه فضا را امن کنند به استبداد روی می‌آورند و آن وقت ما که معتقدیم فضا باید باز باشد و رسانه‌ها و افراد حرف‌های خودشان را بر زبان بیاورند دیگر شاهد ادامه فضای دموکراتیک نخواهیم بود.
 
محمدی در پایان اظهار کرد: به هر شکل انجام چنین رفتارهایی به دور از منطق است و لازم است وقتی می‌خواهیم اعتراض و یا انتقادی را بیان کنیم از روش‌های منطقی و اخلاقی استفاده کنیم.
نظرات بینندگان