arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

احتمال جیره بندی آب در تهران

درحال حاضر به دلیل افزایش دما طی روزهای گذشته مصرف آب تهرانی ها از مرز هشدار گذشته و این احتمال قوت گرفته است که در صورت ادامه روند فعلی جیره بندی آب اعمال شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خبر نوشت: درحال حاضر به دلیل افزایش دما طی روزهای گذشته مصرف آب تهرانی ها از مرز هشدار گذشته و این احتمال قوت گرفته است که در صورت ادامه روند فعلی جیره بندی آب اعمال شود.

 این درحالی است که براساس گزارش روابط‌ عمومی آبفای استان تهران در روز گذشته  مصرف آب به رقمی بیش از 3 میلیون و 200 هزار متر مکعب رسید که با توجه به ظرفیت تصفیه، ذخیره و شبکه آبرسانی پایتخت، در صورت ادامه روند فعلی مصرف توسط شهر‌وندان تهرانی با مصرف بیش از توان آبرسانی این شرکت مواجه خواهیم شد.

بر این اساس گزارش مصرف آب شرب شهروندان تهرانی به میزان 10 درصد نسبت به مشابه سال قبل از افزایش داشته است، و در صورتی که مصرف شهروندان در روزهای آتی به همین نحو ادامه داشته باشد به طور قطع شهروندان تهرانی با مشکل قطع آب و کممود آن مواجه خواهند شد.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران از کلیه شهروندان تقاضا کرده است  تا با رعایت کامل روشهای صرفه جویی در مصرف آب، ضمن عمل به تکالیف و مسئولیت‌های شهروندی، این شرکت را در ارائه خدمات آبرسانی و توزیع عادلانه و مستمر آب یاری کند.

نظرات بینندگان