arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

واکنش شدید آیت‌الله سبحانی به پخش سریال موهن عربی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آیت‌الله سبحانی با اشاره به پخش سریال موهن ائمه اطهار(ع) در برخی کشورها ، از مسؤولان نظام خواست تا مسؤولان این کشورها را مورد بازخواست قرار دهند.

وی در جمع طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه قم با بیان اینکه برخی کشورهای خود فروخته به آمریکا ، با نمایش این فیلم چهره امام حسن‌(ع) و امام حسین‌(ع) را نشان می‌دهند، افزود: پخش‌کنندگان این سریال روح رسول خدا‌(ص)، حسنین‌(ع) و روح دخت گرامی امیر مؤمنان‌(ع) را آزار می‌دهند.

این مرجع تقلید تاکید کرد : بر مسؤولان نظام لازم است تا مسؤولان کشورهایی را که اقدام به پخش این سریال موهن کرده‌اند بازخواست کنند

ایشان از احمد الطیب ، شیخ الازهر که پخش این سریال را تحریم کرده بود، قدردانی کرد.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه هرگز نمی‌توان انبیا و اولیای الهی را تصویر کرد ، افزود: بشر را می‌توان در قالبی گنجاند ، اما اولیای الهی به جایی رسیده‌اند که وحی بر آنان نازل می‌شود و کسی که بر او وحی نازل ‌شد انسان والایی است ، روح القدس او را کمک می‌کند و دیگر در این قالب‌ها نمی‌گنجد.

ایت‌الله سبحانی افزو د : کشورهایی که این سریال موهن را نشان می‌دهند بدانند که مورد خشم خدا قرار خواهند گرفت و روزی ملت‌هایشان بر آنها خواهند شورید ؛ چرا که با خدا مبارزه کرده‌اند و ملت هم در برابر این خواسته، سکوت نخواهد کرد.

این مرجع تقلید ؛ پخش این گونه فیلم‌ها را سیاسی و برای جلوگیری از پیشرفت تشیع اعلام کرد و گفت: مردم پس از چهارده قرن به حقیقت تشیع پی‌برده‌اند و این مذهب آرام آرام و بدون تبلیغ پیش می‌رود و در جهان گسترش می‌یابد.

ایشان خطاب به مسوولان کویت ، اردن و سایر کشورها که اقدام به پخش این سریال کرده‌اند، گفت: با عصمت خدا و عصمت اولیای الهی بازی نکنید و بدانید که خداوند متعال انتقام می‌گیرد.
نظرات بینندگان