arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

درخواست شورای امنیت برای تشدید تحریم های کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که از همه کشورها درخواست خواهد کرد که تحریم های کره شمالی را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب، شورای امنیت در بیانیه ای که به اتفاق آرای اعضا از جمله چین متحد کره شمالی تصویب شد، شلیک آزمایشی روز یکشنبه موشک توسط کره شمالی را بشدت محکوم کرد.
 
این شورا همچنین از کمیته تحریم های سازمان های ملل متحد درخواست کرد که تلاش هایش را برای اعمال یک رشته از اقدامات سخت گیرانه که در سال گذشته (2016) تصویب کرد، افزایش دهد.
 
شورای امنیت در باره در پیش گرفتن اقدامات قابل توجه بیشتر شامل اعمال تحریم برای وادار کردن کره شمالی به تغییر میسر کنونی و پایان دادن به رفتار به شدت بی ثبات کننده خود، به توافق رسید.
 
این بیانیه که ایالات متحده پیش نویس آن را به شورای امنیت ارائه کرده بود، در آستانه نشست اضطراری این نهاد به درخواست آمریکا، ژاپن و کره چجنوبی برای بررسی اقداماتی علیه کره شمالی به تصویب رسید.
 
هر چند واشنگتن از چند هفته پیش در باره تصویب قطعنامه تحریم های تازه شورای امنیت علیه کره شمالی با چین مذاکره می کند، اما «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته گذشته گفت: اعضای شورای امنیت هنوز به متن نهایی این پیش نویس دست نیافته اند.
 
کره شمالی یکشنبه (پریروز) یک فروند موشک به نام «پوک گوکسونگ – 2» را از استانی در جنوب این کشور شلیک کرد که واشنگتن آن را یک موشک میان برد توصیف می کند که پس از پیمودن مسافتی در حدود 500 کیلومتری به دریای ژاپن اصابت کرد.
 
 به گزارش ایرنا، اولین تحریم های شوای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ در سال 2006 اعمال شد.
 
کره شمالی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که این کشور با موفقیت یک فروند موشک میان برد خود را آزمایش کرده و اکنون قادر به تولید انبوه این نوع موشک است.
 
تنش ها بین کره شمالی و دیگر کشورهای منطقه شرق آسیا از زمان حضور ناوگان نیروی دریایی آمریکا بیشتر شده و کره شمالی در این مدت چند موشک را به صورت آزمایشی شلیک کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان