arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

تصمیم جدی ترامپ برای خروج از معاهده پاریس؛ تهدیدی برای کره‌زمین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از صبح امروز اخبار متفاوتی در رابطه با تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از توافق اقلیمی پاریس منتشر شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین؛ پیش از انتخابات آمریکا فعالان محیط‌زیست و دانشمندان بارها درباره اعتقادات دونالد ترامپ درباره پدیده تغییر اقلیم هشدار دادند و حال امروز خبرهای رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد که شاید کابوس آنها به واقعیت تبدیل شود؛ ترامپ قصد دارد، آمریکا را از توافق‌اقلیمی پاریس خارج کند.
 
از صبح امروز رسانه‌های زیادی خبر دادند که یک منبع آگاه به آنها خبر داده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا قصد دارد کشورش را از توافق‌اقلیمی پاریس خارج کند، پیش از این قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ توافق‌اقلیمی پاریس را توهمی دانسته بود که توسط چینی ها ساخته شده است.
 
در واکنش به این اخبار دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: در چند روز آينده تصميم خود را درباره توافق پاریس اعلام می‌كنم. دوباره آمریکای بزرگ را می‌سازیم!  
 
‌جمله «دوباره آمریکای بزرگ را می‌سازیم»، جمله‌ای بود که او بارها در مخالفت با سیاست‌های اوباما به کار برده، سیاست‌هایی که مقابله با  پدیده تغییر اقلیم هم جزئی از آن است. گفتنی است خروج ایالت متحده آمریکا از توافق اقلیمی پاریس روالی چند ساله دارد.
 
انتشار گازهای گلخانه‌ای دمای کره زمین را تاکنون 1 درجه سانتی‌گراد افزایش داده و خارج نشدن ایالت متحده آمریکا به عنوان دومین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای از توافق‌اقلیمی پاریس نه تنها برای آمریکا بلکه برای کره زمین خطرناک است.  
 
تصمیم جدی ترامپ برای خروج از معاهده پاریس؛ تهدیدی برای کره‌زمین
 
افزایش دمای کره‌زمین تاکنون تاثیرات زیادی بر محیط‌زیست زمین داشته است، در واقع یکی از علل اصلی افزایش خشکسالی‌ها، حوادث طبیعی، افزایش بیماری‌ها و .... است.
 

نظرات بینندگان