arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۲۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

کیهان: فتنه 88 برپایه دروغ بنا شده بود اما ناآرامی لندن عین حقیقت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كیهان در سرمقاله خود با عنوان «از خیابان​های تهران تا خیابان​های لندن!» نوشت:

*آیا برای فهم ماهیت آنچه این روزها در خیابان های لندن می گذرد، صرفا دیدن تصاویر و درگیری خیابانی معترضان با پلیس و خواندن خبرهای عجیب و غریب درباره تشكیل دادگاه های 24 ساعته، حمله شبانه به خانه ها، جست وجوی خانه به خانه، قطع اینترنت و مسدود كردن شبكه های اجتماعی، استفاده از گلوله علیه تظاهركنندگان و ده ها خبر مشابه دیگر كه روزانه از مبدا لندن و دیگر شهرهای انگلیس منتشر می شود، كافی است؟ منابع غربی كه درباره حوادثی مشابه در كشورهای دیگر فورا دست به كار می شوند و خروارها خبر و تحلیل منتشر می كنند فعلا خاموشند.

بی بی سی فارسی می گوید معترضان آشوبگر هستند ولی با این حال قادر نیست خبر ناآرامی در لندن را از سرخط خبرهای خود حذف كند. از آن انبوه روشنفكران و فیلسوفان بازاری هم كه معمولا در این موارد دوره می افتند و به روش تولید انبوه، «تحلیل» تولید می كنند، سراغی نمی توان گرفت. آیا كسی نمی خواهد بپرسد چه چیزی این جوانان رابه خیابان كشانده و كدام خطر فوری نخست وزیر اتو كشیده انگلیس را مجبور كرده چنگ و دندان نشان بدهد و از داغ و درفش سخن بگوید؟

*در فتنه 88، علت اصلی آغاز آشوب خیابانی دروغی به نام تقلب بود كه اكنون حتی سازندگانش هم به آن اعتقاد ندارند. علاوه بر این، تصور می شد ناآرامی خیابانی و بزرگنمایی رسانه ای آن، تنها راه امتیاز گرفتن از نظام است. در خیابان های لندن اما آنچه مردم می گویند عین حقیقت است.

مردم می گویند دیگر نمی خواهند صبح تا شام كار كنند و بعد ببینند همچنان سرشان بی كلاه است و سودهای كلان به جیب یك اقلیت 10 درصدی می رود كه نه مسئولیتی دارد و نه زحمتی می كشد. همه تحلیلگران در این باره اتفاق نظر دارند كه اصلی ترین علت ناآرامی های خیابانی در اروپا كه بهار عربی را به بهار انگلیسی و اسپانیایی و ... تبدیل كرده این است كه دولت های اروپایی دهه هاست بر حمایت بی قید و شرط از ثروتمندان تمركز كرده و توده های عظیم مردم را كه هر روز بیشتر فقیر می شوند به حال خود رها ساخته اند. فقر، تبعیض و ناامیدی از پیدا شدن هرگونه راه حل حتی در دراز مدت، «حقایقی» است كه ناآرامی های لندن و دیگر كشورهای اروپایی را تغذیه می كند و از آنجا كه این اعتراضات بر حقیقت استوار شده نه دروغ لاجرم هم دیرپا خواهد بود و هم تاثیراتی عمیق بر مناسبات فسیل شده دولت-ملت در جامعه اروپایی بر جای خواهد گذاشت.

*در فتنه 88 بخش بزرگی از آنچه اعتراض نامیده می شد در واقع عملیات روانی و رسانه ای بود كه با صحنه گردانی طرف هایی مانند دولت های انگلیس، آمریكا و رژیم صهیونیستی و با هدف بزرگ و دامنه دار نشان دادن ناآرامی ها طراحی و اجرا می شد. كسانی در فضای مجازی كشته می شدند در حالی كه در فضای واقعی درون خانه هاشان نشسته بودند. كسانی مورد تجاوز و شكنجه قرار می گرفتند در حالی كه اصلا بازداشت نشده بودند. از افرادی قهرمان ساخته می شد كه كمترین هنرشان پناه بردن به سفارتخانه های اروپایی در تهران بود. جمعیت های اندك و حاشیه ای تا آنجا بزرگنمایی می شد كه فتنه گران خود در محافل خصوصی می گفتند نباید فریب دروغ گویی های بی بی سی را بخورند. اما اكنون مقام های انگلیسی بسیار بعید است بتوانند آنچه را كه در خیابان های لندن می گذرد مثلا به گردن عملیات روانی پرس تی وی بیندازند!

رسانه در لندن از كف خیابان جامانده است و تلاش می كند آن را به نحوی رفوكاری كند اما در تهران در حالی كه در خیابان خبری نبود بی بی سی كار خود را می كرد و به ضرب تصاویر آرشیوی و مخلوط كردن تصاویر تجمعات طرفداران نظام با میتینگ ها خنك اهل فتنه هم كه شده، اصرار داشت بگوید در ایران خبری است. برای فهمیدن اینكه بحران در اروپا تا چه حد عمیق و خشم مردم چه میزان پرحرارت است در واقع اساسا نیازی به هیچ نوع عملیات رسانه ای نیست. تنها كاری كه باید كرد این است كه تصاویر و خبرها از دست تیغ بی رحم سانسور بی بی سی نجات پیدا كند و آنگونه كه هست برای مردم نمایش داده شود.

* در فتنه 88 از همه مظلوم تر نظام جمهوری اسلامی بود. در حالی كه نظام در سال 88 در اوج قدرت قرار داشت كسانی با دروغ و تهمت جمعی را فریفتند و به خیابان كشاندند و بعد هم وقتی دیدند هیچ امكانی برای مقابل نهادن مردم و نظام وجود ندارد و پایه های این سیستم محكم تر از آن است كه بتوان آن را با «سیلی از دروغ» ویران كرد به خانه های خود خزیدند و حالا همه هنرشان این است كه از پشت كی بورد به مبارزات قهرمانانه شان ادامه بدهند.

پس از فتنه هم آنكه زودتر از همه به حساب خود رسید نظام مظلوم جمهوری اسلامی بود. ماموران زحمت كش خود را كه خطایی كرده بودند بی ملاحظه مجازات كرد. در انگلیس اما نخواهید شنید كه ماموری مجازات یا فرمانده ای بركنار شود. حقوق بشر فقط تیتری است در روزنامه ها برای قرار گرفتن كنار نام كشورهایی مانند ایران و الا در انگلیس ظاهرا حق هیچ بشری نقض نمی شود.

دادگاه تشكیل می شود اما نه برای محاكمه حاكمان فاسد بلكه برای اینكه محاكمه جوان معترض 24 ساعته باشد. هیچ مقامی در دولت انگلیس نخواهد گفت كه سیستم این كشور نیاز به اصلاحات دارد. هیچ كس نخواهد پرسید این خانم ملكه از پول مالیات چه كسانی لباس های فاخر می خرد، غذاهای رویایی می خورد و دور دنیا را به تفریح می گردد. هیچ دولتمرد انگلیسی هم نخواهد گفت كه باید با معترضان گفت وگو كرد. درست مثل بحرین، حقوق شهروندی مساوی كشك، لازم اگر شد با تانك هم به جان مردم می توان افتاد فقط به این دلیل كه می پرسند پول بی زبان آنها در جیب و حساب عده ای مفت خور چه می كند؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ميرزا قلمدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
13
آفرين بر اين هوش سرشار و بينظير!!! كيهانيان؟؟؟
پاسخ ها
همه جا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
ضریب هوشیشون با انیشتین برابری میکنه
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
13
از عکسهایی که زدین معلومه :)) عکس فوتبال بجای ناآرامی :)) حشین باز دیر گیرش اومده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
9
یاد انقلاب 57 بخیر:
ازهاری .............ژنرال چار ستاره بازم بگو نواره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
6
بابا این شریعتمداری هم کلا ما رو خوشحال گیر آورده ها
مرد حسابی! آخه میشه بسه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
9
"مردم می گویند دیگر نمی خواهند صبح تا شام كار كنند و بعد ببینند همچنان سرشان بی كلاه است و سودهای كلان به جیب یك اقلیت 10 درصدی می رود كه نه مسئولیتی دارد و نه زحمتی می كشد."
این دقیقا خواست مردم ایران هم هست. اما نه ده درصد بلکه تنها دو درصد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
0
برادر حسین! تو که راست میگی! با اون عکس جعلی و ترجمه‌ی مطلب طنز که تیتز یک کردی امروز! تو که ادعات گوش فلکو کر کرده!‌ اما نمیدونی اصلا بحث سلطنت در میون نیست! تو که خدای سواد و شرف و انسانیتی!
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
" مردم می گویند دیگر نمی خواهند صبح تا شام كار كنند و بعد ببینند همچنان سرشان بی كلاه است و سودهای كلان به جیب یك اقلیت 10 درصدی می رود كه نه مسئولیتی دارد و نه زحمتی می كشد. "
این حرف ها رو که تو همین مملکت خودمون هم میزنند..........
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
یه روزی این اغتشاشات هم تموم میشه و اونوقت علی میمونه و حوضش !
میم یه
|
NETHERLANDS
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
از همه مفرح تر این قسمته:
این خانم ملكه از پول مالیات چه كسانی لباس های فاخر می خرد، غذاهای "ارویایی" می خورد و دور دنیا را به تفریح می گردد.
به نظر شما چرا ملکه انگلستان غذاهای اروپایی می خورد؟
نظرات بینندگان