arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

لایحه تجدید نظر درقانون معاینه فنی خودروها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی پذیرفته است که قانون معاینه فنی خودروها باید تجدید نظر شود.
 
محمدی زاده در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: پیشنهادهای خود را در این باره به مجلس داده ایم و قرار است در قالب لایحه ای ان را تقدیم مجلس کنیم .

وی به جزئیات این موضوع اشاره نکرد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش درجه حرارت دمای هوا گفت: درجه حرارت جهان حدود یک ونیم درجه در مقایسه با سالهای گذشته بیشتر شده است که در ایران نیز شاهد افزایش درجه حرارت هوا هستیم .

وی علت این افزایش دما را تولید گازهای گلخانه ای و متعاقب ان سوراخ شدن هر چه بیشتر لایه ازن خواند.

اقای محمدی زاده به مشکلات ناشی از خشکسالی در کشور اشاره کرد وگفت: در بخش هایی از استانهای فارس ، اصفهان ،یزد و خراسان جنوبی با پدیده خشکسالی مواجهیم که تلاش می شود ضایعات به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: دولت در خصوص رساندن علوفه برای احشام و وحوش برنامه های خاصی دارد تا این حیوانات تلف نشوند.

آقای محمدی زاده اضافه کرد: با مدیریت توزیع اب و بارور کردن ابرها در برخی نقاط ایران تلاش خواهد شد خشکسالی حداقل اسیب را داشته باشد .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص وضع الایندگی دریاها بویژه در تابستان گفت: مردم محیط زیست سواحل دریاها را نسبتا رعایت میکنند اما بخشی از مشکلات ما مربوط به شهرداریهاست که پسماندهایی را در دریا رها می کنند.

محمدی زاده افزود: البته بخشداریها و دهیاریها نیز موظفند پسماندهایی که مردم در سواحل رها می کنند جمع اوری کنند اما به وظیفه خود عمل نمی کنند.

وی گفت: ورود برخی فاضلابهای خانگی به سواحل شمالی کشور نیز موجب الایندگی برخی سواحل شد تا جایی که شنا کردن را در برخی از این مکانها ممنوع اعلام کردیم.

محمدی زاده افزود: البته با هماهنگی بهداشت محیط اوضاع بهبود یافت و حداقل استاندارد برای شنا کردن فراهم شد.
نظرات بینندگان