arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

قاضی عسکر: حجاج نگران حفظ عزت و امنیت نباشند/ پرونده فاجعه منا در حال پیگیری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به توافقنامه امضا شده با وزارت حج عربستان درباره حج امسال، گفت: در این توافقنامه کشور میزبان حفظ حرمت، عزت و امنیت زائران ایرانی را پذیرفته و جای نگرانی وجود ندارد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان، در دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت، چگونگی راه‌اندازی و انجام مقدمات سفر زائران ایرانی در حج ۹۶ و روند امور در حوزه‌های فرهنگی و اجرائی را تشریح کرد.
 
وی با اشاره به توافقنامه امضا شده با وزارت حج عربستان درباره حج امسال اظهار داشت: در این توافقنامه کشور میزبان حفظ حرمت، عزت و امنیت زائران ایرانی را پذیرفته و جای نگرانی وجود ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با دو حادثه مسجدالحرام و منا افزود: سعودی‌ها اعلام کرده‌اند که دیه شهدای مسجدالحرام را پرداخت خواهند کرد و پرونده فاجعه منا نیز در حال پیگیری است و با توجه به ارسال مستندات جمهوری اسلامی ایران برای طرف سعودی، امیدواریم آن هم به نتیجه برسد و بتوانیم با اخذ دیه شهدای منا بخشی از آلام بازماندگان را بکاهیم.
 
سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: متاسفانه گاهی در فضای مجازی اخبار به گونه‌ای منعکس می‌شود که واقعیت ندارد و شاهد تحریف و انتشار مطالب کذب هستیم که اصل فریضه مهم و بی‌بدیل حج را زیر سوال برده وحساسیت‌هایی در جامعه به وجود می‌آورد که زیبنده پیروان مکتب اهل بیت (ع) نیست.
 
آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه رشت نیز در این دیدار بر اهمیت برگزاری حج و تعطیل‌ناپذیر بودن این فریضه‌ی مهم تاکید و ابراز امیدواری کرد: امسال ضیوف‌الرحمان با آرامی و امنیت و معرفت کامل، حج خود را انجام دهند و به سلامت به کشور بازگردند.
نظرات بینندگان