arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

عمار الحکیم: پس از شکست داعش حتی یک سرباز خارجی در عراق نمی‌ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ائتلاف همپیمانی ملی عراق تاکید کرد که با شکست نهایی داعش، دیگر هیچ سرباز و پایگاه نظامی خارجی در کشورش باقی نخواهد ماند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «عمار الحکیم» رئیس حزب «مجلس اعلای اسلامی عراق» و رئیس ائتلاف سیاسی «همپیمانی ملی عراق» گفت که پس از پیروزی بر داعش، حتی یک نظامی خارجی در خاک عراق باقی نخواهد ماند و هیچ پایگاه نظامی خارجی در این کشور فعال نخواهد بود.

وی تاکید کرد که بغداد با باقی ماندن حتی یک سرباز یا پایگاه نظامی خارجی در خاک عراق مخالفت می‌کند و حضور نظامی نیروها به عراقی‌ها منحصر خواهد شد. حاکمیت عراق مستلزم این ایستادگی و دفاع از وحدت کشور و متقاعد کردن هر طرفی است که حتی برای لحظه‌ای تصور کرده که می‌تواند عراق را تجزیه کند.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات نیور»، حکیم در ادامه توضیح داد که اولویت‌های عراق در مرحله بعد از غلبه بر داعش، تمرکز بر بخشهای امنیتی و اطلاعاتی است. زیرا داعش ظاهرا از بین می‌رود و پایان می‌یابد اما ما در واقع به زمانی طولانی برای مقابله با آن نیاز داریم.

حکیم در ادامه به یک پروژه سیاسی جامع و مطمئن برای عراقی‌ها اشاره کرد و گفت که این طرح سازش مبتنی بر سند سازش ملی و سه اصل امتیازدهی‌های متقابل، ارائه تضمین‌ها و اطمینان‌سازی‌های متقابل است.

وی سپس به اولویت‌های خدمات‌رسانی به مردم و مبارزه با فساد، بازسازی مناطق تخریب شده در مرحله پسا داعش اشاره کرد.
نظرات بینندگان