arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

تحریم کشاورزی روسیه علیه اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ ادامه می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولادیمیر پوتین که پیش از این تحریم‌های روسیه در حوزه کشاورزی علیه اروپا را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کرده بود وزیر کشاورزی این کشور می‌گوید این تحریم‌ها تا سال ۲۰۲۰ و حتی سال های پس از آن پابرجا خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، الکساندر تکاچف وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد انتظار می‌رود تحریم‌های روسیه علیه اتحادیه اروپا در حوزه کشاورزی تا سال 2020 ادامه یابد.

وی که در حاشیه چهلمین کنفرانس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، فائو، سخن می‌گفت، ادامه داد: امیدواریم این تحریم به افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی در روسیه منجر شده‌ و اعمال آنها به سال آینده محدود نشود. ما انتظار داریم که این تحریم‌ها تا سال 2020 و حتی سال‌های بعد از آن اعمال شوند.

اخیراً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی فرمانی تحریم‌های روسیه علیه اتحادیه اروپا در حوزه کشاورزی را تا پایان سال 2018 تمدید کرد. این دستور در وب‌سایت اطلاعات قانونی مقامات روسیه منتشر شده است.

در روز 29 ژوئن دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه اعلام کرده بود که دولت این کشور پیشنهاد اعمال تحریم‌ها علیه اروپا تا پایان سال آینده را مطرح خواهد کرد.

وی علت این اقدام را تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از سوی مقامات اروپایی عنوان کرده بود.

مدودف ادامه داد: در شرایط کنونی ما اقدامات متناسبی را در پاسخ به اروپایی‌ها اتخاذ خواهیم کرد. دولت روسیه به رئیس‌جمهور پیشنهاد خواهد داد تا تحریم‌های روسیه علیه اتحادیه اروپا تا روز 31 دسامبر سال آینده تمدید شود.

رئیس‌جمهور روسیه پیشتر طی یک برنامه پرسش و پاسخ تلویزیونی اعلام کرده بود که مسکو تصمیماتی را با هدف مقابله با اقدامات اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد کرد.

پوتین در سخنان خود اعلام کرد در صورتی‌که اروپایی‌ها تحریم‌های خود را لغو کنند، روسیه نیز دست از تحریم علیه آنها خواهد کشید و درصورتی که آنها بر اعمال تحریم علیه روسیه پافشاری کنند، ما آنها به سازمان تجارت جهانی خواهیم کشاند.
نظرات بینندگان