arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶

۲۰ هزار نیروی قراردادی و حق‌التدریسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تعیین تکلیف می‌شود‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بر اساس تعاملات انجام شده با مجلس شورای اسلامی بزودی قریب به ۲۰ هزار نیروی قراردادی و حق التدریسی دانشگاه فنی و حرفه ای تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش انتخاب، ناصر شمس عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات دانشگاه فنی حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان غربی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان برای توسعه رشته‌های فنی در آن اظهار داشت: معضل بزرگی که وجود دارد ناشناخته بودن جایگاه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است و حل این موضوع ورود جدی رسانه‌ها را می‌طلبد تا از مراکز فنی و حرفه‌ای بازدید و ظرفیت‌های عظیم مغفول مانده آن معرفی شود.

وی گفت: اگر مردم به درستی با مزیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای آشنا باشند قطعاً اولین انتخاب خود را این دانشگاه قرار می‌دهند چراکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از نظر مهارتی کارآزموده بوده و سریعاً جذب بازار کارمی‌شوند.

شمس افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد توجه مسئولین به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بوده‌ایم چنانکه در برنامه ششم توسعه چند ماده به آن اختصاص یافته است همچنین مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود بر گسترش این دانشگاه‌ها و توسعه آموزش‌های مهارتی تأکید داشتند.

وی عنوان کرد: توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نقش مؤثری در حوزه اشتغال ایفا می‌کند و با جذب سریع فارغ‌التحصیلان به بازار کار سبب تقویت پنجه‌های اقتصاد کشور می‌شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ارتباط با تعیین تکلیف نیروهای قراردادی دانشگاه گفت: در دانشگاه چندین دسته همکار داریم که تعداد 3 هزار و500 نفر از آنها پیمانی و قراردادی هستند که سابقه کاری برخی از این افراد تا 28 سال هم می‌رسد.

وی تصریح کرد: بر اساس نظام اداری فعلی کشور به‌کارگیری نیروهای قراردادی ممکن نیست اما تعاملاتی بین دولت و مجلس صورت گرفته تا با اصلاح قوانین موجود تمهیداتی برای تعیین تکلیف این افراد اندیشیده شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: سلسله اقداماتی برای سامان‌یابی قریب به 17 هزار نیروی حق‌التدریسی این دانشگاه نیز در حال انجام است.

شمس در ارتباط با بحث ادغام 2 مرکز آموزشی فنی حرفه‌ای موجود در ارومیه نیز اظهار داشت: ادغام و اختلاط این 2 محیط آموزشی به‌هیچ‌وجه مطرح نیست بلکه به دنبال این هستیم تا با ایجاد تغییراتی در شیوه‌های مدیریتی استان‌ها از ظرفیت‌های موجود بیشتر استفاده کنیم به نحویکه مدیریت هر استان بصورت مشخص و متمرکز از طریق یک مدیر از همان استان انجام شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه فنی حرفه‌ای سلسله برنامه هایی در جریان است تا میزان 5 درصد کنونی دانشجویان این دانشگاه از مجموع دانشجویان کشور به 13 درصد ارتقاء داده شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان