arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶

ترامپ: روسیه به تلاش‌های آمریکا برای حل بحران کره‌شمالی آسیب می‌زند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد، روسیه به تلاش‌های واشنگتن در راستای رهایی از تسلیحات اتمی کره‌شمالی لطمه می‌زند؛ در حالی که چین در این زمینه مفید و کمک‌کننده بوده است.

به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: اگر آمریکا روابط بهتری با روسیه داشت، حل مساله هسته‌ای کره شمالی آسان‌تر می‌شد.

ترامپ: روسیه به تلاش‌های آمریکا برای حل بحران کره‌شمالی آسیب می‌زند

وی درباره وضعیت کره شمالی گفت: چین در این زمینه به ما کمک می‌کند اما روسیه مسیر دیگری را انتخاب کرده و به تلاش‌های ما لطمه می‌زند.

کره شمالی در چند ماه اخیر یک سری آزمایش‌های تسلیحاتی انجام داده که باعث افزایش تنش‌ها و ایجاد جنگ لفظی میان ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده است.

ترامپ همچنین چین را برای کمک در مهار کردن برنامه اتمی کره شمالی تحت فشار گذاشته؛ چراکه پکن تنها متحد مهم و بزرگ کره شمالی است.

روابط میان آمریکا و روسیه به خاطر ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا، الحاق شبه‌جزیره کریمه اوکراین به مسکو و حمایت روسیه از دولت سوریه خدشه‌دار شده است.

ترامپ گفت: فکر می‌کنم می‌توانستیم روابط خوبی با روسیه داشته باشیم. به نظر من اگر روابط خوبی با روسیه داشتیم، مسأله کره‌شمالی راحت‌تر حل می‌شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان