arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

قطر 9،6 % سهام هواپیمایی هنگ کنگ را خرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موسسه هواپیمایی بین المللی 'ایرویز' مستقر در آمریکا روز دوشنبه از میامی گزارش داد که هواپیمایی قطر به رغم وجود بحران این کشور در شورای همکاری خلیج فارس، 9،6 درصد سهام شرکت بزرگ هواپیمایی کاتای پسفیک هنگ کنگ را خرید.

به گزارش ایرنا، قطر ایرویز امروز با خرید این میزان از سهام بزرگترین شرکت حمل و نقل مسافری و باری جهان در هنگ کنگ (کاتای پسفیک) به مبلغ 6 میلیارد و 88 میلیون دلار، خود را در رده بزرگترین های صنعت هوایی جهان جای داد.

این شرکت هواپیمایی که سهام داران آن شرکت های سوایر گروپ و ایر چاینا هستند، حامل پرچم هنگ کنگ است که از سال 2011 از سوی هواپیمایی بین المللی (یاتا) به عنوان سومین شرکت هواپیمایی جهان بر پایه میزان ارزش بازار سرمایه شناخته شد و از سال 2010 نیز از بزرگترین شرکت های حمل ونقل هوایی جهان به شمار می آید.

این شرکت که از نظر کیفیت در 10 سال اخیر همیشه جزو پنج خط هوایی اول دنیا بوده است، امروزه با 138 فروند هواپیمای مسافربری و باربری روزانه به 168 مقصد که در 42 کشور پراکنده هستند، پروازهای مستقیم دارد.

این شرکت در سال 2012 بیش از 27 میلیون مسافر و بالغ بر 1٫8 میلیون بسته پستی را منتقل کرده است.

در سال 2016 سایت معتبر world airline awards که رده بندی های شرکت های هوایی در جهان را انجام می دهد،شرکت هوایی کاتای پاسیفیک را به عنوان چهارمین خط هوایی برتر سال انتخاب کرد.

براساس این گزارش، گرچه اعضای قدرتمند شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی جنگ اقتصادی بزرگی را علیه قطر به عنوان یک عضو دیگر این شورا به راه انداخته اند، اما این جنگ و تحریم های متعاقب آن هنوز مانع نشد تا هواپیمایی این کشور از خرید سهام شرکت های بزرگ جهان باز بماند و هنوز هم صاحب 20 درصد از سهام شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) و شرکت بین االمللی مادر آن (ای ای جی) و 10 درصد از شرکت عظیم هواپیمایی جنوب آمریکا (لَاتُم) هست.

نظرات بینندگان