arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

مسجد جامعی: سکونت بیش از چهار میلیون تهرانی در بافت ناپایدار و فرسوده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سکونت یک و نیم میلیون نفر از شهروندان تهرانی در بافت فرسوده و دو میلیون و 700 هزار نفر در بافت ناپایدار بر لزوم توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا گفت: شهر تهران هشت میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که دو میلیون و 700 هزار نفر آن در بافت ناپایدار و یک و نیم میلیون نفر در بافت فرسوده ساکن هستند.

وی افزود: باید نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناپایدار را در جهات مختلف در اولویت اقدامات خود قرار دهیم. مشکل نیمی از مردم شهر تهران در این حوزه است و دولت نیز باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشد و تسهیلات خاصی ارائه کند.

مسجدجامعی ادامه داد: بخشی از بافت تاریخی ما در مناطق یک، دو، هفت و 11 قرار دارد. لذا سیاستگذاری‌ها در قالب بافت فرسوده بسیار حائز اهمیت است و باید به گونه‌ای عمل شود که موجب حفظ و نگهداری از میراث تاریخی شهر شود.

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم امروز میراث تاریخی را بسازیم. به عنوان مثال ساختمان شهرداری تهران که در میدان امام خمینی (ره) واقع شده است باید با نیاز امروز و با توجه به بافت تاریخی، محدوده ساخته شود. باید اولویت پروژه‌ها و فعالیت‌های محله محور را به خوبی درک کنیم؛ چرا که در گذشته به پروژه‌های بزرگ توجه کردیم که بخشی از آنها نیز نیمه تمام باقی مانده است در حالیکه می‌توانیم به تکیه‌های تهران کمک کنیم و یا پارک‌های محله‌ای در محلات سطح شهر تهران احداث کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به وجود 1000 ساختمان بلندمرتبه در شهر تهران که بر روی گسل قرار گرفته‌اند اشاره کرد و افزود: باید به طرح جامع و تفصیلی شهر توجه بیشتری داشته باشیم. در حال حاضر بسیاری از محلات تهران مدرسه ندارد و 30 درصد ترافیک روزهای نخست مهر ماه نیز به دلیل مشکلات شهرسازی تهران ایجاد می‌شود.

نظرات بینندگان