arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

روایت اکونومیست از دیپلماسی فعال مکرون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجله اکونومیست چاپ لندن روز دوشنبه نوشت: امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در مقایسه با دونالد ترامپ که با لفاظی های خود، آمریکا را به انزوا کشانده، تلاش می کند در دیپلماسی بین المللی نفوذ بیشتری را برای فرانسه کسب کند.

مکرون به تازگی از سفر سه روزه اش از غرب آفریقا برگشته است و پس از آن به الجزایر و قطر رفت.

اکونومیست می نویسد: هدف مکرون از دیپلماسی فعال در خاورمیانه بازگرداندن فرانسه به نفوذ گذشته در کشورهای خاورمیانه است و استقبال از نتانیاهو در پاریس برای ایفای نقش فرانسه در کمک به روند صلح بین فلسطین و رژیم اشغالگر قدس می باشد.

مکرون اجلاس سران 'تغییرات آب وهوا' را در پاریس میزبانی کرد که روز 12 دسامبر 2017 مصادف با دومین سال امضای 'پیمان پاریس' با حضور سران کشورهای عضو پیمان برگزار شد.

میزبانی کنفرانس تغییرات آب و هوا به لحاظ بیرون رفتن آمریکا از پیمان پاریس از اهمیت بیشتری برخوردار شد به ویژه اینکه کشورهای شرکت کننده پایبندی خود را به کاهش گازهای گلخانه ای بر اساس زمان بندی های اعلام شده در کنفرانس های متعدد قبلی ابراز کرده و در مورد برنامه های اجرایی خود برای رسیدن به اهداف تعیین شده توضیح دادند.

از پاریس برگزاری کنفرانس تغییرات آب و هوا در پاریس با توجه به خروج آمریکا از این پیمان موجب انزوای بیشتر آمریکا شد. لازم به یادآوری است که آمریکا برای خنثی کردن انزوای خود در میان کشورهای عضو پیمان پاریس تعدادی نماینده برای شرکت در اجلاس فرستاده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان