arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰

ناسا پیش بینی کرد: امروز یک ماهوراه سقوط می کند

سازمان هوا- فضای آمریکا (ناسا) پیش بینی کرد یک ماهواره متعلق به آمریکا که عمر آن به سر آمده است امروز جمعه سقوط کند ولی به احتمال زیاد این ماهواره در آمریکای شمالی سقوط نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان هوا- فضای آمریکا (ناسا) پیش بینی کرد یک ماهواره متعلق به آمریکا که عمر آن به سر آمده است امروز جمعه سقوط کند ولی به احتمال زیاد این ماهواره در آمریکای شمالی سقوط نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، این ماهواره تحقیقاتی که حدود پنجهزار و نهصد کیلوگرم وزن دارد از زمان پایان ماموریتش در سال 2005 به تدریج از طبقات بالای جو به سمت زمین حرکت کرده است و پیش بینی می شود امروز جمعه به جو زمین وارد و تکه تکه شود.

بسیاری از قطعات این ماهواره هنگام ورود به جو زمین خواهد سوخت ولی پیش بینی می شود حدود بیست و شش قطعه که وزن کل آنها به پانصد کیلوگرم می رسد در جایی در زمین سقوط کند. با توجه به این که ماهواره مسیر ثابتی را هنگام سقوط به زمین طی نمی کند، ناسا و نیروی هوایی آمریکا که آن را زیر نظر دارند تاکنون نتوانسته اند زمان و مکان دقیق برخورد قطعات ماهواره به زمین را پیش بینی کنند.

با توجه به این که هفتاد و پنج درصد مساحت کره زمین را آب فراگرفته است و مناطق بیابانی و غیرمسکونی وسیعی در زمین وجود دارد، ناسا می گوید احتمال آسیب دیدن کسی بر اثر برخورد قطعات ماهواره به زمین بسیار اندک است. این ماهواره در مداری بین خطهای پنجاه و هفت درجه شمال و پنجاه و هفت درجه جنوب خط استوا حرکت می کند و به همین علت از فراز مناطق زیادی می گذرد.

ارتفا این ماهواره از سطح زمین روز پنج شنبه به حدود یکصد و هشتاد و پنج کیلومتر رسید. ناسا در پایگاه اینترنتی خود پیش بینی کرد این ماهواره عصر روز جمعه وارد جو زمین شود.

این ماهواره هنگام ورود به زمین بر فراز آمریکای شمالی نخواهد بود ولی زمان و مکان ورود آن به جو زمین در روز جمعه بیشتر مشخص خواهد شد. این ماهواره که ده و شش دهم متر طول و چهار و نیم متر قطر دارد در سال 1991 برای بررسی لایه ازون و دیگر مواد شیمیایی در جو زمین به فضا پرتاب شد.
نظرات بینندگان