arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

رئیس دفتر مقام معظم رهبری: تصمیم ترامپ درباره قدس نشان داد حمایت امریکا از قوانین بین‌المللی صرفا ژست سیاسی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: حمایت امریکا از قوانین و تصمیمات بین‌المللی صرفا ژست سیاسی است و در باطن، دولتمردان امریکا در همراهی با اسرائیل هیچ اعتنایی به قوانین و ساختارهای بین‌المللی ندارند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر مقام معظم رهبری: تصمیم ترامپ درباره قدس نشان داد حمایت امریکا از قوانین بین‌المللی صرفا ژست سیاسی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: حمایت امریکا از قوانین و تصمیمات بین‌المللی صرفا ژست سیاسی است و در باطن، دولتمردان امریکا در همراهی با اسرائیل هیچ اعتنایی به قوانین و ساختارهای بین‌المللی ندارند

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی صبح امروز در همایش قدس، پایتخت صلح ادیان که در سازمان ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این همایش در آستانه دهه فجر انقلاب، نشان از پیوند ناگسستی قدس شریف با انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه در صدمین سالگرد قرار ننگین بالفور جهان شاهد بالفور جدیدی با تصمیم رئیس‌جمهور امریکا بود، اظهار داشت: این موضوع توطئه و اقدامی است که هرچند ناشی از استیصال و به خاطر شکست در سوریه و عراق بود ولی نشانگر عمق دشمنی با ادیان الهی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه اقدام ترامپ دشمنی آشکار با هویت تاریخی قدس و ادیان الهی و مسلمانان است، تصریح کرد: این اقدام توسط ادیان دیگر محکوم شد. این اقدام، نشان داد حمایت امریکا از قوانین و تصمیمات بین‌المللی صرفا ژست سیاسی است و در باطن، دولتمردان امریکا در همراهی با اسرائیل هیچ اعتنایی به قوانین و ساختارهای بین‌المللی ندارند و این نظامات تا زمانی مورد حمایت امریکا هستند که مدافع منافع نامشروع امریکا و رژیم صیهونیستی باشند همانند اقدام خروج امریکا در یونسکو که به خاطر محکومیت اسرائیل در این سازمان بود.

محمدی گلپایگانی با تشریح رویکردهای موجود نسبت به دین خاطرنشان کرد: یک رویکرد مبتنی بر برداشت افراط‌گرایانه و خشونت‌زا از دین مانند داعش است. رویکرد دیگری خودبرتربینی سیاسی است و اصول انسانی زمانی اعتبار دارد که در خدمت منافع آنها باشد. بهترین مدعا و گواه، حقوق بشر است. در صدر این رویکرد، دولت امریکا است که به دنبال سلطه بر کشورها و برقرای نظم نوین جهانی است.

وی با بیان اینکه امریکا برخلاف دوستی که با برخی کشورهای اسلامی دارد، با حمایت تاکتیکی از گروه‌های تروریستی صدمات جبران‌ناپذیری بر جهان اسلام وارد کرده است، خاطرنشان کرد: امریکا حمایت‌های بی چون و چرایی از رژیم صیهونیستی داشته است. اقدام اخیر امریکا در انتقال سفارت خود بر رویکرد خصمانه خود به مسلمین و ادیان الهی نشان می‌دهد و برخلاف خوش‌بینی برخی‌ها، اعتقادی به صلح و همزیستی ندارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: رویکرد دیگر، تعامل و همزیستی همه ادیان با یکدیگر است. این طیف، گفت‌وگو میان همگان را بهترین روش برای خروج از تنهایی و دوری از خشونت می‌داند.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه قدس از آغاز شهر صلح و سلام خطاب شده است، ابراز داشت: قدس زمانی قدمگاه پیامبران الهی است. بیت‌المقدس از جانب دیگر، قبله اول مسلمین بوده و مکان معراج پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی با بیان اینکه قدس از جمله سرزمین‌های مقدس است که حفظ صلح و دوری از جنگ و خشونت بر همه واحب است، عنوان کرد: لازم است همه ادیان الهی با کسانی که درصدد ساخت رژیم جعلی و خشونت هستند، مقابله کرده و از فلسطین دفاع کنند.

نظرات بینندگان