arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰

نتانیاهو: از طريق قطعنامه‌هاي سازمان ملل نمي‌توان به صلح دست يافت!

نخست وزير رژيم صهيونيستي ادعا كرد: حقيقت اين است كه اسرائيل خواهان صلح است و من نيز به دنبال صلح هستم. واقعيت اين است كه ما نمي‌توانيم از طريق قطعنامه‌هاي سازمان ملل به صلح دست يابيم بلكه اين راه از طريق مذاكره امكان پذير است. واقعيت اين است كه فلسطيني‌ها تاكنون مذاكره را رد كرده‌اند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در سخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: ما دست صلح به سوي ملت فلسطين دراز كرده‌ايم اما معتقديم كه از طريق قطعنامه‌هاي سازمان ملل نمي‌توان به صلح دست يافت!

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل كه كمي بعد از سخنراني محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين صورت گرفت، مدعي شد: من دست صلح و دوستي به سوي ملت فلسطين دراز كرده‌ام و در راستاي برقراري صلح عادلانه و دائمي با فلسطيني‌ها تلاش مي‌كنم!

نخست وزير رژيم صهيونيستي ادعا كرد: حقيقت اين است كه اسرائيل خواهان صلح است و من نيز به دنبال صلح هستم. واقعيت اين است كه ما نمي‌توانيم از طريق قطعنامه‌هاي سازمان ملل به صلح دست يابيم بلكه اين راه از طريق مذاكره امكان پذير است. واقعيت اين است كه فلسطيني‌ها تاكنون مذاكره را رد كرده‌اند!

نتانياهو در اين سخنراني از محمود عباس خواست تا مذاكرات صلح را آغاز كنند.

وي خطاب به عباس اظهار داشت: بيا با هم تلاش كنيم و به خاطر برقراري صلح مذاكره كنيم.

من از عباس مي‌خواهم همين‌جا و همين امروز و همين‌جا در نيويورك و در سازمان ملل با هدف بررسي تلاش صلح در خاورميانه با من نشستي داشته باشد.

نخست وزير رژيم صهيونيستي خطاب به عباس ادامه داد: من به تنهايي نمي‌توانم صلح را برقرار كنم و در توان من نيست كه بدون تو صلح را برقرار كنم. ما هر دو فرزندان ابراهيم هستيم و سرنوشتمان مشترك است!

نخست وزير رژيم صهيونيستي درخواست اين رژيم را مبني بر لزوم تشكيل كشور فلسطين در آينده در حالي كه بدون سلاح باشد و كشور يهودي اسرائيل را به رسميت بشناسد، تكرار كرد و اظهارات محمود عباس مبني بر اينكه شهرك‌سازي‌ها فرصت‌هاي‌ صلح را از بين مي‌برد رد كرد.

نتانياهو گفت: ريشه درگيري‌ها شهرك‌سازي‌ها نيست بلكه شهرك‌سازي‌ها نتيجه‌ي درگيري‌هاست و اين مساله‌اي است كه بايد درباره آن مذاكره كنيم و آن را حل نماييم!

وي افزود: ريشه درگيري‌ها همانطور كه هميشه مطرح بوده و همچنان نيز مطرح است مخالفت فلسطيني‌ها با به رسميت شناختن كشور يهودي اسرائيل در چارچوب يك حد و مرز مشخص است.

نتانياهو گفت: اسرائيل آماده پذيرش حل و فصل‌ها و راه‌حل‌هاي دردناك است.

نخست وزير رژيم صهيونيستي تصريح كرد: فلسطيني‌ها بايد در كشورمستقل خود زندگي كنند اما بايد آماده صلح باشند. فلسطيني‌ها بايد امنيت اسرائيل را تضمين كنند!

نتانياهو مجمع عمومي سازمان ملل را صحنه‌اي براي تلاش عليه اسرائيل خواند و مدعي شد كه بسياري اسرائيل را به ناعادلانه بودن متهم مي‌كنند و قطعنامه‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل اكثرا عليه اسرائيل است!

نخست وزير رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: عقب نشيني از كرانه باختري از نظر اسرائيل مساله مرگ و زندگي است.

وي در ادامه ادعاهاي خود افزود: فلسطيني‌ها خواهان مذاكره نيستند بلكه خواهان كشوري بدون صلح هستند. ما عقب نشيني را تجربه كرده‌ايم. ما از نوار غزه عقب نشيني كرديم و راه حلي را به ياسر عرفات، رئيس فقيد تشكيلات خودگردان فلسطين ارائه كرديم اما وي آن را در سال 2000 رد كرد و فلسطيني‌ها دست به انتفاضه و حمله زدند. در سال 2005 از لبنان و نوار غزه عقب نشيني كرديم كه اين عقب نشيني‌ها هيچ نتيجه‌اي نداشت بلكه موجب شد فلسطيني‌ها هزاران موشك به سمت اسرائيل شليك كنند. ما غزه را ترك كرديم؛ شهرك‌سازي‌ها را متوقف كرديم، شهرك‌هاي اسرائيلي نوار غزه را تخريب كرديم، اكنون نيز درصدد متوقف كردن شهرك‌سازي‌ها در كرانه باختري هستيم. ما مي‌خواستيم كه غزه امن باشد؛ عباس مي‌توانست غزه را به مكاني امن تبديل كند. اما ما به صلح دست نيافتيم بلكه شاهد جنگ بوديم. ما آماده مشاهده غزه دوم در كرانه باختري نيستيم. قطعنامه‌ 242 شوراي امنيت از اسرائيل نخواسته است كه از كل كرانه باختري عقب نشيني كند بلكه تنها از اسرائيل خواسته است از برخي مناطق عقب نشيني كند.

نتانياهو گفت: اسرائيل آماده تشكيل كشور فلسطين در كرانه باختري است اما براي تولد يك غزه‌ي ديگر آماده نيست.

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه به مساله گلعاد شليط، سرباز اسرائيلي اسير در دست مقاومت فلسطين اشاره كرد و گفت: شليط پسر هر خانواده اسرائيلي است كه همه خواهان آزادي فوري وي هستند. اگر كه قصد صدور قطعنامه‌اي داريد قطعنامه آزادي شليط را امروز صادر كنيد نه تشكيل كشور فلسطين را.

وي در ادامه با حمله به مسلمانان مدعي شد: از زمان حملات 11 سپتامبر مسلمانان مسلح تعداد بي‌شماري از افراد بي‌گناه را كشته‌اند و خطرناك‌ترين تهديدها همان گروه‌هاي افراطي هستند كه خود را به سلاح‌هاي هسته‌اي مجهز كردند.

نتانياهو تاكيد كرد: اسرائيل دست دوستي به سوي كشورهايي مثل مصر، اردن و تركيه دراز مي‌كند، من خود نيز دست دوستي به سوي ملت فلسطين دراز مي‌كنم.

نتانياهو خطاب به فلسطيني‌ها گفت: اول با اسرائيل صلح برقرار كنيد سپس كشور تشكيل دهيد بعد از امضاي توافقنامه صلح با فلسطيني‌ها اسرائيل اولين دولتي خواهد بود كه تشكيل كشور فلسطين را به آنها تبريك خواهد گفت و از اين مساله استقبال خواهد كرد.

نتانياهو تصريح كرد: ما نمي‌خواهيم كه فلسطيني‌ها ماهيت يهودي كشور اسرائيل را تغيير دهند بلكه از آنها مي‌خواهيم از كينه‌توزي با اسرائيل دست بردارند!
نظرات بینندگان