arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰

انتقاد رسالت از آزادی دو آمریکایی : در موارد مشابه ديگر تكرار نشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه رسالت در سرمقاله خود با عنوان «برخورد حیوانی در برابر ملاحظات انسانی» به قلم محمدکاظم انبارلویی نوشت:

بي بي سي فارسي در برنامه يك‌شنبه شب خود تصوير جاشوا فتال و شين باوئر دو جاسوس آمريكايي را نشان داد كه شروع كردند به فحاشي به دولت جمهوري اسلامي!

آنها گفتند؛ "دولت جمهوري اسلامي يك دولت بي‌رحم است و براي حقوق بشر احترامي قائل نيست"

آنها گفتند؛ "مردم در ايران بي‌گناه اعدام مي‌شوند!"

خانم شورد از جاسوسان آمريكا كه شهريور سال گذشته آزاد شد و به آمريكا برگشت همين توهين‌ها را به ملت و دولت ايران كرده بود.

دو جاسوس آمريكا در اين مصاحبه با دفاع از زندانياني كه در فتنه سال 88 دستگير و محاكمه شده بودند با پر رويي تمام مدعي شدند آنها بي‌گناه هستند و هر روز مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرند.

جاشوا فتال، شين باوئر و سارا شورد 9 مرداد سال 88 در منطقه مرزي ايران و كردستان عراق به جرم ورود غير قانوني بازداشت شده بودند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور محترم به دليل ملاحظات انساني در سفر سال قبل سارا شورد و امسال دو نفر ديگر از جاسوسان آمريكايي را با فشار به دستگاه قضائي، قبل از سفر به نيويورك آزاد كرد. اظهارات يك‌شنبه شب دو جاسوس آزاد شده در بي بي سي فارسي نشان مي‌دهد كه آنها شايستگي‌ و لياقت لطف و مهرورزي دولت جمهوري اسلامي را ندارند.

رئيس‌جمهور نبايد در آستانه سفر به نيويورك بدون طي فرايند رسيدگي قضائي اين لطف را در حق جاسوسان آمريكايي مي‌كرد. فحاشي و هتاكي دو جاسوس آمريكايي به دولت و ملت ايران نشان مي‌دهد كه هميشه ملاحظات انساني دولتمردان ايراني با برخورد حيواني و وحشيانه آنها روبه‌رو بوده است.

شهرزاد ميرقلي‌خان شهروند ايراني بيش از 4 سال است در زندان‌هاي آ‌مريكا تحت شديدترين شكنجه‌هاي قرون وسطايي قرار دارد. او هنگام دستگيري 26 سال داشت. او مادر دو كودك است . او به جرمي ناكرده زنداني است. آمريكايي‌ها مدعي هستند شوهر سابق او محمود سيف كوشش داشته در صادرات عينك‌هاي ديد در شب از اتريش به ايران كارهايي بكند! ‌آمريكايي‌ها در حقيقت يك زن را گروگان گرفته‌ و او را در يك سلول به اندازه يك قبر زنداني كرده‌اند تا شوهر سابق او را دستگير كنند اين منطق حقوقي ‌آمريكايي‌هاست كه فقط در متون حقوقي ماقبل تاريخ مي‌توان از آن سراغ گرفت.

شهرزاد ميرقلي‌خان يكي از 65 ايراني زنداني در ‌آمريكا است.در برابر اين لطف آقاي رئيس‌جمهور، آمريكايي‌ها هيچ عكس‌العمل انسان‌دوستانه‌اي نداشتند و خانم شهرزاد ميرقلي‌خان و 64 زنداني ايراني ديگر همچنان در زندان‌هاي آمريكا در بدترين وضعيت ممكن به سر مي‌برند. آقاي دكتر احمدي‌نژاد بايد به افكار عمومي پاسخ دهد كه لطف وي در مورد آزادي دو جاسوس آمريكايي براساس چه منطق انساني و انقلابي بوده است. كم كاري يا عدم تلاش ديپلماتيك دستگاه سياسي خارجي در آزادي خانم شهرزاد ميرقلي‌خان و بقيه زندانيان ايراني در ‌آمريكا چه توجيهي دارد.

آمريكايي‌ها و شركاي غربي آ‌نها در پاسخ به برخورد انساني رئيس‌جمهور در آزادي دو جاسوس آمريكايي حتي به هنگام نطق دكتر محمود احمدي‌نژاد حاضر نشدند روي صندلي‌هاي خود بنشينند و آن را گوش دهند و با رفتاري اهانت‌آميز سالن را ترك كردند.

وقتي غربي‌ها و بويژه آمريكايي‌ها حتي حاضر نيستند فعل و قول انساني دولت ما را ببينند، آيا پاسخي جز شعار مرگ بر آمريكا،‌ مرگ بر رژيم صهيونيستي و مرگ بر انگليس شايسته آنان مي‌باشد؟!

به هر حال بنده به عنوان يك مسلمان ناخرسندي خود را از لطف رئيس‌جمهور در مورد آزادي دو جاسوس آمريكايي اعلام مي‌كنم و اميدوارم اين كار در موارد مشابه ديگر تكرار نشود.
نظرات بینندگان