arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

«رستم میهنی» مغلوب «جومونگ» وارداتی در عرصه پخش رسانه ملی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از سیاستگذاری رسانه ملی در برنامه‌ریزی برای پخش مجموعه‌های تلویزیونی گفت: پخش سریال بی‌هویتی همچون جومونگ از رسانه ملی و با توجه به کوتاهی بخش‌های تولید سریال سازمان صدا و سیما، نوعی بی‌توجهی به اساطیر ایرانی- اسلامی همچون اساطیر شاهنامه‌ای به حساب می‌آید.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خانه ملت گفت: برنامه‌ها به ویژه سریال‌های پخش شده از سازمان صدا و سیما گاه کیفیت فرهنگی کمی دارند و این موضوع  در سریال‌های خارجی که از رسانه ملی پخش می‌شود بیشتر هویداست.

نماینده مردم ایلام، ایوان و دهلران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترده مخاطبان رسانه ملی افزود: با توجه به منابع مالی قابل توجه در اختیار سازمان صدا و سیما و عملکرد این سازمان در امر فرهنگ، انتظار بسیار بیشتری از رسانه ملی داریم اما متاسفانه به این انتظارات کمتر پاسخ داده می‌شود.

قنبری رسانه ملی را موظف به تبلیغ فرهنگ بومی و ملی توصیف و تصریح کرد: رسانه ملی به جای تبلیغ فرهنگ ملی و بومی و تاکید بر تولید سریال‌هایی با محوریت اساطیر ایرانی از قبیل شخصیت‌های شاهنامه، مدت زمان طولانی را به پخش سریالی همچون جومونگ اختصاص می‌دهد و ناخواسته مبلغ فرهنگی بیگانه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر رسانه ملی به فولکلور غنی ایرانی - اسلامی افزود: فرهنگ بومی و ملی ما سرشار از مفاهیمی است که امروز با توجه به هجمه تبلیغ منفی که علیه ملیت ما در حال انجام است باید به آن پرداخته شود و از طریق سریال و فیلم به نسل جدید عرضه شود. /
نظرات بینندگان