arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰

ثبت نام عمره و دورخیز فرصت طلبان

گرچه برخی کارشناسان جمع آوری نقدینگی و در اثر آن کمتر شدن تورم را علت اصلی این اقدام می دانند اما حواشی چند روز گذشته و سابقه ی ثبت نام های قبلی حج عواقب نا خوشایندی را وعده می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعامل نیوز: در شرایطی که هر روز خبرهایی از اختلاس بزرگ و فسادهای مالی برخی رؤسای بانکها و مدیران و

ستعفا یا فرار آنها از کشور گزارش میشود و درحالیکه هر روز شاهد گزارشهایی از کشتار و سرکوب شیعیان بحرین و دخالتهای  نظامی عربستان و قشون کشی ملک عبدالله پادشاه عربستان به بحرین و بازیچه قرار گرفتن وی توسط بازیگردانان غربی و

آمریکایی هستیم، آیا تبلیغات گستردۀ بانکهای عامل ثبت نام حج عمره از رسانۀ ملی و تلاش برای متقاعدسازی مردم و ایجاد هیجان برای جا نماندن از سایرین برای ثبت نام در حج عمره  تأمل برانگیز به نظر نمیرسد؟

گرچه برخی کارشناسان جمع آوری نقدینگی و در اثر آن کمتر شدن تورم را علت اصلی این اقدام می دانند اما حواشی چند روز گذشته و سابقه ی ثبت نام های قبلی حج عواقب نا خوشایندی را وعده می دهد.

احتمال میرود با وجود مشاهدۀ ردپای جریان انحرافی در اختلاس بزرگ میلیاردی از سیستم بانکی کشور، و دسترسی سران این جریان به این منابع وسیع مالی چه بسا اعتبارات مربوط به ثبت نام عمره مفرده  در بانکها صرف هزینه های تبلیغاتی کاندیداهای مورد حمایت جریان خاص در انتخابات آینده قرار بگیرد. توجه به این نکته که این مبالغ حداقل تا سال ۱۳۹۳ در بانک باشد و حداقل سود این مبلغ تا سه سال آینده 420.000.000.000 تومان خواهد.

همچنین متاسفانه، تفاوت نرخ سود بانکی با سود بازاری نیز قابل توجه است. و اعطای تسهیلات کلان به برخی افراد که متاسفانه نمونه های آن در این روزها کرارا اعلام شده است و بهره برداری از تفاوت این نرخ، می تواند منابع مالی بسیاری را در گردونه رقابت انتخابات مجلس وارد نماید.

شنیده های تعامل حاکی از دورخیز افرادی مشخص شده توسط سران گروه انحرافی برای این پول های باد آورده است افرادی که حتی محل سرمایه گذاری خود را هم تعیین کرده اند.

رویکرد جریان انحرافی برای تسخیر آرای حوزه های تک نماینده و حمایت های مالی بسیار ویژه از نیروهای خود این نگرانی را تشدید می کند.

این هشدار از آن جا نشات می گیرد که وقوع این امر بی سابقه نیست و در دولت آقای خاتمی اتفاق افتاده  است. زمانی که هزینه های مربوط به حج از درخواست کنندگان سفر عمره دریافت گردید و به صورت اعتباراتی در اختیار وزیر وقت ارشاد یعنی آقای مهاجرانی قرار گرفت و وی نیز این مبلغ را به صورت وام های بلند مدت و کم بهره و در مواردی بدون سود در اختیار روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب قرار داد.

این مسأله لزوم توجه بیش از پیش نیروهای امنیتی را به فعالیتهای حاشیه ای و پیش انتخاباتی جریانهای مختلف نمایان میسازد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
0
بانکداری اسلامی یعنی این
نظرات بینندگان