arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰

دل‌خوری شدید انقلابیون بحرین ازصالحی

خبر هفته گذشته دیدار شیخ 'خالد بن احمد آل خلیفه' وزیر امور خارجه بحرین با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل متحد، هر چند در داخل ایران بازتاب آن‌چنانی نداشت اما اخبار دریافتی خبرنگار ما از بحرین، از موج منفی و دل‌خوری شدید انقلابیون بحرینی از این اقدام صالحی حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قدس انلاین: خبر هفته گذشته دیدار شیخ 'خالد بن احمد آل خلیفه' وزیر امور خارجه بحرین با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل متحد، هر چند در داخل ایران بازتاب آن‌چنانی نداشت اما اخبار دریافتی خبرنگار ما از بحرین، از موج منفی و دل‌خوری شدید انقلابیون بحرینی از این اقدام صالحی حکایت دارد.

در حالی که انتظار افکار عمومی انقلابیون بحرین از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به عنوان اصلی‌ترین کشور حامی انقلاب بحرین، به چالش کشیدن وزیر خارجه آل خلیفه در فرصت دیدار به دست آمده در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل بود، اما فضای حاکم بر این دیدار و خبر منتشر شده از اظهارات رد و بدل شده در آن، موجب ناامیدی و دلخوری شدید انقلابیون بحرینی شده که این روزها با سرکوب وحشیانه آل خلیفه دست و پنجه نرم می‌کنند.

صالحی که در ابتدای این دیدار با در آغوش گرفتن "خالد بن احمد آل خلیفه" با خوش‌رویی وی را "اخی العزیز" (برادر عزیز من) خطاب کرد، در ادامه این دیدار، حل مشکل بحرین را در گرو سعه صدر و گفت‌وگو بین مقامات بحرین و مردم آن کشور دانست.

بر اساس خبر منتشر شده از این دیدار توسط وزارت امور خارجه ایران، این اظهارات، تنها اظهار نظر جدی صالحی در دیدار با وزیر خارجه آل خلیفه در مورد اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بر بحرین بود. در حالی که با وجود آنکه دیدار بنا به درخواست وزیر امورخارجه بحرین، برگزار شده، وزیر خارجه ایران می‌توانست گفت‌وگو را به محاکمه رژیم آل خلیفه و حمایت از خواسته‌های مشروع و به‌حق انقلابیون بحرین تبدیل و وزیر امور خارجه بحرین را به پاسخگویی وادار کند.

باز بودن مسیر دیپلماسی خلاف روال معمول و منطقی نیست اما از این مسیر باید به نفع حقوق مردم مظلوم بحرین استفاده شود، نه اینکه انقلابیون از اخبار و تصاویر منتشر شده از این دیدار نوعی احساس ناامیدی کنند و تصور نمایند که جمهوری اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین حامی پشت آن‌ها را خالی کرده است.

فضای حاکم بر این دیدار، ظاهرا به حدی دوستانه بوده است که خالد بن احمد آل خلیفه از حضور نداشتن سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین و متقابلا سفیر بحرین در تهران ابراز ناراحتی کرده و تمایل خود را به حضور سفیران برای تبادل نظر و تماس‌های مستقیم اعلام داشت.

به گزارش رجانیوز، نکته جالب اینکه رسانه‌های رسمی رژیم بحرین این خبر را با آب و تاب و عکس‌های دو وزیر خارجه منتشر کرده‌اند و حتی خبرگزاری رسمی بحرین نوشت وزیر امور خارجه بحرین تأکید کرده که همسایگان نباید در امور داخلی هم دخالت کنند و هیچ اظهارنظری از وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این ادعای گستاخانه منتشر نکرده است.

به نظر می‌رسد در بحبوحه موج بیداری اسلامی در منطقه و در شرایطی که رقبای منطقه‌ای ایران با تیزهوشی و بهره‌مندی از دیپلماسی فعال، تلاش دارند بر موج تحولا تاثیرگذار باشند، برخی رفتار‌های غیرقابل توجیه در حال از بین بردن ظرفیت‌های موجود و در اختیار انقلاب اسلامی است و نتیجه خامی وزیر امور خارجه کشورمان در نوع مواجهه با مسائل دیپلماتیک است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
5
7
منهم که این عکس را دیدم حالم بهم خورد چه رسد به مردم بحرین. چقدر کم توجهی در وزارت خارجه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
5
7
دست بردارید بابا با تمام دنیا سر جنگ دارید.
نظرات بینندگان