arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰

در 90 دیشب، چه گذشت؟

برنامه اين هفته «90» تحت تاثير اختلاف اصفهاني‌ها در باشگاه سپاهان و جنجال‌هاي اخير ارسال فهرست اليت داوران به كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه اين هفته «90» تحت تاثير اختلاف اصفهاني‌ها در باشگاه سپاهان و جنجال‌هاي اخير ارسال فهرست اليت داوران به كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، از ساعت 22:45 برنامه «90» آغاز شد. شروع برنامه «90» در سر ساعت مقرر از اتفاقات ويژه‌ اي است كه در معدود دفعات اتفاق مي‌افتد.

«90» اين هفته برنامه اش را با پخش بازي‌هاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا آغاز كرد.

پس از پخش اين بازي‌ها، عادل فردوسي پور با اشاره به اقداماتي كه فدراسيون فوتبال براي بازگشت تيم اميد به رقابت‌هاي انتخابي المپيكي انجام داده، گفت كه به نظر مي‌رسد كورسويي از اميد وجود دارد، اما معلوم نيست كه اين اتفاق بيفتد يا مردم سر كارند.

پس از اين صحبت‌ها تاج در گفت و گو‌يي ضبط شده در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مدعي شده بود كه فيفا به صورت غير رسمي تيم اميد ايران را به رقابت‌هاي انتخابي المپيك بازگردانده است، گفت: اين خبر غير رسمي است، اما يكي دو ساعت ديگر خبر رسمي اعلام مي‌شود! بر اساس اطلاعاتي كه ما كسب كرده‌ايم فيفا عراق را هشت هزار دلار جريمه كرده و نتيجه‌ بازي اش با ايران را نيز سه بر صفر اعلام كرده است و احتمالا ايران جايگزين عراق مي‌شود.

در حالي نايب رييس فوتبال چنين ادعايي را مطرح كرد كه هنوز فيفا هيچ خبري مبني بر بازگشت ايران به بازي‌هاي انتخابي المپيك اعلام نكرده است. پس از اين صحبت‌ها فردوسي پور در واكنش به اعتراض ايران به حضور بازيكن صغر سن گفت: واقعا جالب است، ما خودمان بازيكن دو اخطاره داريم متوجه نمي شويم، آن وقت مي گرديم در كشوري ديگر بازيكن صغر سن پيدا مي‌كنيم. پس از اين بخش مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال روي خط آمد و گفت بعد از بازي و از طريق يكي از ايرانيان مقيم خارج از كشور متوجه حضور اين بازيكن در تيم عراق شديم كه پس از اين مساله در روز شنبه پس از بازي با عراق وكيل بين‌المللي ما مستندات را به بخش انضباطي فيفا ارسال كرد. روز جمعه هشتم مهر آخرين مهلت عراق بود تا مداركش را به فيفا ارسال كند.

نبي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود كه به خاطر دير اعتراض كردن ايران احتمال بازگشتمان به مسابقات انتخابي كم است، گفت: به هر حال تشكيل پرونده‌ و جمع‌آوري اطلاعات فرايندي زمان بر است. بايد استعلاماتي را انجام مي داديم كه اين كار را كرديم و تعللي در اعتراض‌مان به فيفا نداشتيم.

فردوسي پور از نبي پرسيد، صادقانه بگوييد كه چقدر اميدواريد تيم اميد به انتخابي المپيك بازگردد كه نبي در پاسخ گفت: فيفا با كسي شوخي ندارد و با توجه به مستندات تخلف شان محرز شده است، وكيل فدراسيون فوتبال اميدوار است اين كار انجام شود. اما ما جاي كميته انضباطي فيفا نيستيم و نمي‌توان درصدي را اعلام كرد.

* بررسي وضعيت سپاهان بحران زده

پرداختن به دلايل حذف سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا بخش ديگري از برنامه «90» بود، 90 براي پرداختن به اين مساله با تني چند از بازيكنان سپاهان صحبت كرد. سيد مهدي سيد صالحي نفوذ كم فدراسيون فوتبال ايران در كنفدراسيون فوتبال آسيا را دليلي بر حذف سپاهان دانست و احمد جمشيديان نيز با همين تئوري به لابي پر قدرت قطري‌ها اشاره كرد. او همچنين مدعي شد دو روز پيش از بازي سپاهان برابر السد باشگاه قطري توسط يك نفر از داخل ايران متوجه محروميت رحمان احمدي شده است. اما محسن بنگر هم نظر ديگري داشت و گفت كه مشكلات فني مانع از نتيجه‌گيري سپاهان شده است.

در ادامه فردوسي پور براي بررسي اختلاف در باشگاه سپاهان و گفت و گو‌ي رييس هيات مديره اين باشگاه عليه ساكت با او تماس گرفت. فردوسي با اشاره به متن گفت و گو‌ي رييس هيات مديره سپاهان با ايسنا گفت كه شما صحبت‌هاي تندي را مطرح كرده‌ايد كه حسيني بار ديگر اتهاماتش را متوجه سپاهان و مديريت قبلي باشگاه سپاهان كرد. او درباره استفاده از رحمان احمدي مدعي شد كه مديريت قبلي بايد هنگام عقد قرارداد با اين بازيكن به اين مساله توجه مي‌كرد. او در ادامه گفت: آن‌ها چون رفته اند حتما نيازي به عذرخواهي نمي‌بينند.

در ادامه محسن پورسينا، رييس سابق هيات مديره سپاهان در نقش مدافع مديريت پيشين به روي خط آمد و گفت: در سال 89 آقاي حسيني با چه تخصصي وارد فوتبال شد. يادم مي‌آيد در مراسم تقدير از محمود كريمي، حسيني در كنار من نشسته بود و در آنجا به من گفت كه براي اولين بار است كه به ورزشگاه مي‌آيد و هنگامي كه قاري براي ابتداي مراسم قرآن مي خواند و همه ورزشگاه بلند شده بودند، او نشسته بود كه من به او توضيح دادم كه در ورزشگاه رسم بر اين است كه هنگام قرائت قرآن همه مي‌ايستند.

او با اشاره به صحبت‌هايش با ايسنا گفت: شرط حمايت كارخانه از هيات مديره اين بود كه حسيني به عنوان رييس هيات مديره انتخاب شود و بر خلاف آنچه كه گفته مي‌شود ايشان با حداكثر آراء رييس هيات مديره شدند صحت ندارد، چرا كه او تنها سه راي داشت.

حسيني در اين هنگام در مقام پاسخگويي گفت: آقاي حسيني كم لطفي مي‌كند، همه مي دانند كه بايد هنگام قرائت قرآن ايستاد، ضمن اين كه من هيچ سابقه سياسي نداشتم و از سال 73 كار صنعتي را شروع كردم. ايشان به ما تهمت سياسي بودن را مي زند، اما برايتان جالب خواهد بود كه بدانيد پسر آقاي پورسينا پس از شنيدن خبر حكم كنفدراسيون فوتبال آسيا با دوستش تماس گرفته و گفته خبر خوشي برايتان دارم. سپاهان حذف شده است.

او همچنين با انتقاد از هيات مديره سابق گفت كه برخي از اعضا در سفرهاي تيم خانواده‌شان را با خرج باشگاه به آن كشورها مي‌بردند كه در ادامه پورسينا در پاسخ گفت: اين سفري كه آقاي حسيني اشاره مي‌كند مربوط به سفر سوريه است كه باشگاه پروازي چارتر داشت و پول را تمام و كمال هر كسي آمده بود پرداخت كرد.

رييس سابق مديريت سپاهان در پاسخ به ادعاي بدهي 11 ميلياردي به جا مانده از هيات مديره سابق گفت: تا قيامت اگر اثبات شد ما ريالي بدهي داشته ايم حاضريم آن را پرداخت كنيم.

در حالي كه سال گذشته اختلاف جدي بين محمدرضا ساكت و دست اندركاران «90» به وجود آمده بود، مدير عامل سابق سپاهان به روي خط آمد و از خود دفاع كرد.

او گفت: بنده با صراحت مي گويم كه تنها بايد بين من و حسيني خداي بزرگ داوري كند. وقتي رحيمي به عنوان فردي سپاهاني و ورزشي وارد باشگاه شد، خوشحال شدم و گفتم كه ايشان گزينه بسيار خوبي است، در آن جلسه تصميم گرفتيم مساله اي براي پرافتخارترين تيم يك دهه اخير ايجاد نكنيم. اما در يكي دو ماه اخير توهين‌هاي زير پوستي انجام گرفت كه من در مقابل همه آن‌ها سكوت كردم. اما بايد پاسخي بدهم. آقاي حسيني درباره شعارهاي هواداران عليه خود مي‌گويد، اما من بايد بگويم شما مي دانيد كه در فضاي فوتبال ما مردم دير با تغييرات كنار مي‌آيند و من كوچك‌ترين نفوذي در اين مساله نداشتم.

وي درباره ادعاي حسيني مبني بر منتفع شدن يكي از اقوام ساكت در برگزاري جشن قهرماني گفت: به صراحت اين مساله را تكذيب مي‌كنم. با وجود اين كه برادرانم شايستگي دارند، اما هيچ گاه ورود نكردند، در رابطه با بدهي باشگاه هم بايد مطلبي را بگويم. ممكن است آقاي فتح‌الله‌زاده 10 ميليارد بدهي داشته باشد، اما نمي آيد اين مساله را هر روز بگويد. اما دوستان طوري مساله را مطرح مي‌كنند كه گويا تخلفي صورت گرفته است. ما بخشي از بدهي را پرداخت كرديم و در حال حاضر 5.7 تا 6 ميليارد تومان بدهي داريم كه اين بدهي هم در رابطه با سفرهاي هندبال، كاراته و ... در دو سال گذشته و بودجه پيش‌بيني نشده است. لحن آقاي حسيني طوري است كه انگار خلاف كرده‌ايم، اما بايد بگويم ما براي همه فعاليت‌هايمان در باشگاه مصوبه داشتيم.

پس از صحبت‌هاي ساكت، حسيني هم از خودش دفاع كرد و گفت: من هم اين مساله را به خدا واگذار مي‌كنم. اما بايد بگويم دو نفر ليدر به ما گفتند كه آقايان ما را به باغ بردند تا عليه شما شعار دهيم. خيلي مسايل وجود دارد كه نمي توانم بگويم.

پس از اين صحبت ساكت گفت: اين كه يك نفر چيزي بگويد، دليل نمي‌شود و اين تهمت است. در شان من نيست كه بخواهم چنين كاري را انجام دهم. با اين حال ما كماكان براي موفقيت سپاهان دعا مي‌كنيم، اما خواهش مي‌كنم آن‌ها دست از اتهامات زير پوستي، غير اخلاقي و غير جوانمردانه دست بردارند.

در پايان و پس از قطع شدن ارتباط اين دو فردوسي پور گفت: بر اساس خبر موثق رحيمي اعلام كرده به دليل وضعيت موجود ديگر بر سر كارش حاضر نمي‌شود.

* فتح‌الله‌زاده به دنبال شريك

پخش بازي استقلال و ملوان و پرداختن به مسايل اين روزهاي استقلال بخش ديگر برنامه «90» بود.

پس از پخش اين بازي علي فتح‌الله‌زاده كه براي نخستين بار در مقام مدير عاملي باشگاه روي خط مي آمد، با اشاره به شكست تيمش گفت: آن ديدار شرايط خوبي نداشت. من از مسئولان مي خواهم برنامه‌اي به ما بدهند و بگويند اگر چه اتفاقي بيفتد بازي را برگزار نمي‌كنند. آن روز در انزلي باران نمي آمد، بلكه شلنگ بود! نمي‌خواهم برد ملوان را كم رنگ كنم و به آن‌ها تبريك مي گويم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا اجازه گفت و گو‌ با بازيكنانتان را نمي دهيد، گفت: من علاقه اي ندارم كه مصاحبه انجام نشود، اما اين هم درست نيست كه برخي دوستان وارد حريم خصوصي مربي شوند.

وي درباره جلسه ديشب هيات مديره استقلال و در پاسخ به اين سوال كه استعفاي اميدوار رضايي دو پهلو بود، گفت: به هر حال شايد اين استعفا سياسي بوده باشد، اميدوارم با اين استعفا مخالفت شود. اما آقاي رضايي به خاطر اين كه فشاري بر روي وزير نباشد، چنين نامه‌اي نوشت، اما در جلسه هيات مديره حاضر نشد.

فردوسي پور با انتقاد از انتخاب فرزامي و زرينچه به عنوان مسئولان اقتصادي باشگاه گفت: شما اين دو نفر را به عنوان پيشكسوت استقلال انتخاب كرديد و اين جالب نيست كه اين دو را مسئول اقتصادي بگذاريد كه فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: مطمئن باشيد از زرينچه مشورت فني هم خواهم گرفت، اما چون ايشان محبوب است، ما از او براي جذب پول و كمك هواداران استفاده مي‌كنيم به هر حال اين تقسيم مسئوليت بوده است.

فردوسي پور با اشاره به انتقادهاي فرزامي به عملكرد فني استقلال در ديدار با ملوان گفت: شما اين را مي پذيريد كه اعضاي هيات مديره در كار مظلومي دخالت كنند كه فتح‌الله‌زاده گفت: با وجود احترامي كه براي فرزامي قائلم، اما هيچ كدام از اعضا نبايد در حيطه مسايل فني دخالت كنند.

فردوسي پور در ادامه به فتح‌الله‌زاده گفت به ما گفته بوديد كرار بهتر از كريمي است آيا همچنان بر گفته خود تاكيد داريد و دليل قهر اين بازيكن پس از بازي با ملوان چه بود كه فتح‌الله‌زاده گفت در سه چهار بازي گذشته كرار را حسابي در زمين زدند كه او از اين مساله ناراحت شد. انصاف نيست كه يك بازيكن اين قدر در زمين ضربه بخورد.

پس از اين صحبت فردوسي پور گفت گفته مي‌شود كرار به خاطر ندادن ضربه ايستگاهي ناراحت شده و زودتر به تهران آمده است. فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: او بازيكن تعصبي است و به خاطر همين ناراحت شده است، با اين حال او از مظلومي عذرخواهي كرده، ولي اين كافي نيست و بايد با حضور در كميته فني پاسخگوي حركتش باشد. ضمن اين كه در قرارداد او هم اين مساله ذكر شده است.

فتح‌الله‌زاده در پايان با اشاره به مشكلات مالي استقلال گفت: وقتي پرسپوليس و استقلال شركتي دولتي به حساب نمي آيند چرا براي اينها مجلس بودجه مشخصي تصويب نمي‌كند، من 700 ـ 800 ميليون تومان از دوستانم قرض گرفته‌ام.

وي درباره ابراز ناراحتي رويانيان از مسايل مالي گفت: رويانيان فعلا گرم است و دارد از چك شخصي‌اش خرج مي‌كند و من هم به او ياد نمي دهم كه فعلا چه كار كند، تا ما هم شريكي داشته باشيم.

* گفت و گو‌ي ويژه‌ آخرين بخش «90»

فردوسي پور براي بخش ويژه‌ برنامه‌اش از غياثي دعوت كرده بود تا در استوديو حاضر شود. او همچنين ارتباط مستقيمي با نصيرزاده در اهواز گرفته بود تا درباره ارسال فهرست داوران اليت به كنفدراسيون فوتبال آسيا بحث داغي را مطرح كند. غياثي كه در نبود عسگري سخنگوي كميته داوران به حساب مي‌آيد، ابتدا به حضور تاج در كميته فني اشاره كرد و گفت كه تاج از زمان حضورش در كميته داوران دو ميليارد و 700 ميليون تومان از بدهي داوران را پرداخت كرده است.

همچنين او گفت: اگر تاج نمي‌آمد سه روز بعد احتمال تعليق كميته فدراسيون فوتبال ايران وجود داشت. پس از اين صحبت‌ها فردوسي پور مصاحبه‌هاي ضبط شده از جعفري و قلعه نويي را پخش كرد كه به شدت از عملكرد كميته داوران انتقاد مي‌كردند.

پس از بازگشت به استوديو غياثي در پاسخ به اين انتقادات گفت: صحبت جعفري و قلعه نويي تنها شانتاژ است و من پاسخي براي آن‌ها ندارم. من وقتي درباره اتفاقات تبريز صبحت كردم، صحبت‌هايم با استناد به گزارش فدراسيون فوتبال بود. من گزارش فدراسيون، گزارش داور، حكم پزشكي قانوني رشت را هم در اختيار داشتم و بخشي از آن‌ها را سانسور كردم و تنها بخشي از آن را به اطلاع رساندم. شما بهتر از من مي دانيد كه بر اساس كدهاي انضباطي فيفا آن چيزي كه داوران مي‌نويسند حمل بر صحت است و ما دروغ نمي گوييم. ضمن اين كه در چند روز گذشته يكي از نمايندگان مجلس گفته كه عسگري پس از اين اتفاق ديگر نبايد سر كارش حاضر شود. مگر ما تا به حال يك بار در كار نمايندگان دخالت كرده‌ايم، بايد بگويم كه ما از اين حرف ها نمي ترسيم و هيچ وقت هم به مردم شريف و غيور تبريز اهانت نمي كنيم.

پس از صحبت‌هاي غياثي، نصيرزاده به بخش اول صحبت‌هاي غياثي واكنش نشان داد. او گفت: انتخاب تاج هيچ ربطي به مساله تعليق نداشت. بر اساس قوانين بايد رييس كميته، عضو هيات رييسه باشد كه با توجه به محدوديت‌هايي كه ساير اعضاي هيات رييسه داشتند، تاج بهترين گزينه بود. حضور تاج در كميته داوران مانند حضور يك داور خارجي در بازي‌هاي داخلي كشور است و او مي‌تواند بدون پيش داوري در كار كميته نظارت كند.

پس از اين حرف كه غياثي برآشفته شده بود، گفت: نصيرزاده در جريان نيست كه كميته داوران AFC بارها نامه نوشته بود و 6 ماه نامه در كميته داوران معطل شده بود. پس از اين صحبت نصيرزاده در پاسخ گفت: فيفا يك آيين‌نامه را براي همه كشورها در نظر دارد و تعليق زماني صورت مي‌گيرد كه تخطي از اساسنامه به وجود آمده باشد. من از شما مي خواهم كه محترمانه صحبت كنيد. آقايان پورسينا، حسيني و ساكت اختلاف 11 ميلياردي با هم دارند، اما به راحتي با هم صحبت مي‌كنند.

پس از اين درگيري لفظي فردوسي پور از طرفين خواست آرامش را حفظ كرده و درباره موضوع اصلي كه همان ارسال اسامي داوران اليت به AFC صحبت كنند. نصيرزاده درباره اين مساله گفت: موقعي كه ليست داوران بين‌المللي را ارسال مي‌كنيم در واقع توانمندي داوران مان را در اختيار فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا قرار مي‌دهيم. در ليست ما تركي كه داور توانمندي است قرار دارد و در رده دوم سعيد مظفري زاده به عنوان داور طلايي ما كه در مسابقات زير گروه جام جهاني قضاوت كرده حضور دارد. به اعتقاد من جابجايي در ليست چندان فني نيست. ارسال اسامي يا بايد فني باشد يا اخلاقي. به اعتقاد من نزول رتبه مظفري زاده ظلم تلقي مي‌شود. ضمن اين كه وقتي شما كمك داوري همچون كامراني فر را در اختيار داريد، كسي كه افتخار فوتبال ما بوده چرا با او اين طور برخورد مي‌كنيد، به جاي اين كه او را تقويت كنيد، او را به عنوان نفر دوم معرفي كرديد. به اعتقاد من كامراني فر كمك داور توانمندي بود و جابجايي او اتفاق موجهي نبوده است. اين تشكيلات چند روزي در اختيار شما است و نبايد خيانت در امانت كنيد.

غياثي در مقام پاسخگويي گفت: باز هم مي گويم نصيرزاده بي اطلاع است. من از شما يك سوال دارم. حضور در جام جهاني بر اساس عملكرد داور وسط است يا كمك داور؟ نصيرزاده در پاسخ گفت: من مصاحبه شما را كه در آن حضور الغمدي را به پارتي بازي متهم كرده بوديد را خواندم. او در جام جهاني قضاوت كرده است و اين تلقي شما، تلقي درستي نيست. داور به همراه دو كمكش انتخاب مي‌شود و كامراني فر هم به خاطر لياقتش انتخاب شد.

پس از صحبت‌هاي نصيرزاده، غياثي گفت: بايد به صراحت بگويم ما براي جام جهاني 2014 هيچ شانسي براي داور وسط نداريم. ايرماتف، نيشيمورا، كيم و عبده با هموطنانشان در مسابقات حضور دارند. حمد قطري با رضا سخندان و هموطنش حضور دارد. نواف بحريني فعلا كمك داور ندارد. آخرين نفر هم خليل الغمدي عربستاني است كه كامراني فر هم كمكش است.

وي افزود: با توجه به حضور عسگري در كميته داوران AFC او از كليه نمرات آگاهي دارد و مي دانيم كه الغمدي چه نمره اي دارد. مي دانيد كه او شانسي براي قضاوت در جام جهاني ندارد و كار كامراني فر هم با او گره خورده است. اين را هم مي دانيد كه فيفا نسبت به لياقت كامراني فر اطلاع دارد و اگر قرار باشد از كامراني فر استفاده كنند فارغ از فهرست ما او را انتخاب مي‌كنند. بنابراين تصميم گرفتيم حالا كه داور در جام جهاني نداريم شرايط را براي حضور دو كمك داور فراهم كنيم.

غياثي درباره سعيد مظفري زاده هم گفت: وضعيت او براي كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا مثل كف دست مشخص است. عسگري هم نمرات او را مي‌داند ما توانايي هاي ايشان را بيشتر از ديگران مي دانيم. يكي از اعضاي كميته داوران از سر دلسوزي گفت كه ممبيني را زمان گذشته جايگاه خوبي نبود را به عنوان يكي از داوران اليت ارسال كنيم تا او هم شانسي داشته باشد.

نصيرزاده در پاسخ به صحبت‌هاي غياثي گفت: سخندان كمك داوري است كه براي حضور در مسابقات جوانان جهان دعوت شده است و شان داوراني همچون الغمدي، ايرماتف و نيشيمورا بالاتر از حضور در مسابقات جوانان جهان است. شما نمي توانيد دو توماني را رها كنيد و به دو ريالي بچسبيد. اين نكته براي من روشن نشده است كه چيدمان شما براي داوران اعتبار مي آورد و يا اعتبار خودشان برايشان اعتبار به همراه دارد. مي خواهم مثالي بزنم، عذر مي خواهم، شايد اگر شما صفحه حوادث روزنامه ها را بخوانيد به قاتل حق بدهيد. به اعتقاد من شما در ارسال فهرست به كنفدراسيون فوتبال آسيا در حال تسويه حساب با افرادي هستيد كه با شما همراه نبودند، شايد بتوانم انتخاب شما را به عنوان دبير كل سازمان ملل بپذيرم، اما شما با اخلاق تندتان تنها تنش را به كميته بي حاشيه داوران آورديد.

غياثي پس از اين صحبت گفت: به شما ربطي ندارد. هر وقت شما رييس فدراسيون شديد، من را انتخاب نكنيد. ضمن اين كه پيش‌بيني‌هاي شما همواره مقابل من اشتباه بوده است. شما فكر مي‌كنيد كه تنها حرف‌هاي خودت درست است، شما درباره اختلاف 11 ميلياردي در سپاهان صحبت مي‌كنيد، اما من حاضرم درباره مسايل و پول‌هايي كه در داوري به وسط آمد حرف بزنم. پس از اين صحبت نصيرزاده گفت اگر آقاي غياثي ناراحت شدند، من عذر مي خواهم، اما در كل مي خواهم بگويم كه اين امانتي در دست شماست و نبايد به آن خيانت شود.

او با اشاره به حضور مسعود مرادي در استوديو گفت: مرادي با اعتبار بين‌المللي تنها يك ابلاغ براي تدريس در كلاس درجه سه داوري گرفته است. پس از اين صحبت مسعود مرادي گفت نمي توانم حقيقت را كتمان كنم. من با كميته داوران مشكلي ندارم. اما در شرايطي كه از كنفدراسيون فوتبال آسيا پنج ابلاغ گرفتم، در ايران تنها تدريس يك كلاس درجه سه را به من داده‌اند .

پس از صحبت‌هاي مرادي غياثي حق را به مرادي داد و گفت: اگر شما آقاي فردوسي پور مي گفتيد كه قرار است نصير زاده در اين بخش حضور داشته باشد، به برنامه تان نمي‌آمدم. حوصله ندارم كه با شاگرد 20 سال پيشم دهن به دهن شوم.

در ادامه گفت و گو‌ اين دو شرايطي را به وجود آورد كه فردوسي پور بارها مجبور به مداخله شد. او به شوخي گفت: خوب است هزاران كيلومتر از هم دور هستيد. نصيرزاده در ادامه گفت باز هم تاكيد مي‌كنم كه پيش از حضور شما، با حضور عسگري با وجود اتفاقاتي كه در زمين رخ مي داد، آرامش حكمفرما بود. اما از زمان حضور شما به دليل طبع تندتان دوباره دعواهاي كميته داوران شروع شده است.

او همچنين به استفاده نكردن از محسن قهرماني براي قضاوت در داربي اشاره كرد و اين را ظلمي در حق او خواند كه غياثي در پاسخ گفت: چرا شما مي‌خواهيد دروغ بگويد. من به قهرماني ظلم نكردم. شما يك ساعت پس از جلسه كميته داوران با رسانه‌ها و سايت هاي مختلف صحبت كرديد و به عسگري ايميل زديد و گفتيد كه قهرماني به درد قضاوت در داربي نمي خورد.

نصيرزاده در پاسخ به اين صحبت گفت: من به عنوان كارشناسي مستقل درباره قهرماني با رسانه‌ها صحبت كردم. من آخرين بار دو سال پيش قهرماني را ديدم، اما وقتي او سفر خارجي‌اش را كنسل مي‌كند و به او قول قضاوت در داربي را مي‌دهند و چنين اتفاقي مي افتد ديگر شرايط غير عادي است. وقتي غياثي در مصاحبه مي‌گويد استقلالي بودن قهرماني را به هيات رييسه گزارش مي‌دهيم، اين يعني چه.

در حالي كه گفت و گو‌ي اين دو نفر هر لحظه داغ‌تر مي‌شد و حتي اتهام‌هايي از سوي دو طرف مطرح مي‌شد، فردوسي پور اعلام كرد كه وقت برنامه تمام است. مرادي در پايان گفت: زمان بهترين قاضي است و زمان همه چيز را ثابت مي‌كند .

نظرسنجي برنامه «90» درباره بهترين گل ماه بود كه در اين نظرسنجي مخاطبان گل ايوب كلانتري در بازي فجر برابر پرسپوليس را بهترين گل ماه انتخاب كردند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ميلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
12
7
حق با غياثي بود
واضح بود كه اين آقاي نصيرزاده داشت دروغ ميگفت و جالب اينه كه جلو30ميليون بيننده خيلي راحت اين كارو مي كرد..
بقول شهريار فوتبال از يه كارشناس رنگي بيشتراز اينم انتظار نميره..
ما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
5
ما که 90 رو ندیدیم نظر نمیدیم..........
ت. ج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
0
شما نظر k1راچاپ کنیدبقیه کشکند
نظرات بینندگان