arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰

عضو جبهه پايداری: ما را از لولو نترسانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت این تشکل اصول‌گرا، در مورد هشدارهای برخی از اصول‌گرایان مبنی بر اینکه اگر اختلافات اصول‌گرایان همچنان ادامه پیدا کند، شاید اصلاح‌طلبان دوباره کرسی‌های مجلس را به دست بگیرند، گفت: اصلاح‌طلبان بعید است که در انتخابات آینده مجلس رأی بیارند و به همین دلیل برخی افراد باید توجه داشته باشند که کسی را از این لولو نترسانند. 

ستار هدایت خواه عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در مورد آخرین وضعیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در حال حاضر‏، در کنار تمام قضایا و بحث‌های مختلفی که عنوان می‌شود، هم به تبیین دیدگاه‌های خودش می‌پردازد و هم بنا دارد که ارتباطاتش را در سطح شهر‌ها و استان‌های مختلف تقویت کند.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: البته از سویی هم به دنبال این هستیم که آن کمیته وحدت اصول‌گرایی یا‌‌ همان کمیته ۸+۷، به گونه‌ای ترمیم شود که همه اضلاع اصول‌گرایی را در بر داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آن‌گونه که برخی اصول‌گرایان می‌گویند تا کنون جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جلسات جبهه متحد اصول‌گرایی شرکت نکرده است؟ گفت: بله؛ هنوز جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جلسات رسمی کمیته ۸+۷ شرکت نکردند؛ اما هنوز هم در حال گفت‌و‌گو در جلسات خصوصی هستیم تا خواسته‌‌های‌مان در نظر گرفته شود که البته تا‌به‌حال عملیاتی نشده است.

هدایت‌خواه در پاسخ به این سؤال که چرا جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جلسات رسمی جبهه متحد اصول‌گرایی شرکت نمی‌کند؟ گفت: ‌ البته ما هنوز به صورت رسمی به شرکت در این جلسات دعوت نشدیم.

وی افزود: البته تا کنون به صورت رسانه‌ای و طی مصاحبه‌های اعضای جبهه متحد اصول‌گرایی به شرکت در جلسات دعوت شده‌ایم، اما دعوتی که به صورت رسمی صورت گرفته باشد را نداشته‌ایم.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که اگر به صورت رسمی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی دعوت شود که در جلسات جبهه متحد اصول‌گرایی شرکت کنید، آیا مشکل شما حل شده و در جلسات شرکت می‌کنید؟ گفت: تا کنون که دعوتی نشده اما اگر دعوت رسمی صورت گیرد، ما در جبهه پایداری شرکت در جلسات با جبهه متحد اصول‌گرایی را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما چه چیزی را برای شرکت در این جلسات بررسی می‌کنید؟ گفت: بررسی می‌کنیم که دیدگاه‌هایی که اعضای فعلی کمیته ۸+۷ دارند در راستای منشور اصول‌گرایی هست یا نیست؛ اگر بود جبهه پایداری انقلاب اسلامی به آن جلسات می‌رود، اما اگر ببنیم آن منشور اصول‌گرایی که خود آقایان آن را منتشر کرده‌اند در معرض آسیب قرار دارد تصمیم دیگری می‌گیریم.

هدایت‌خواه در مورد برخی مطالبی که از سوی برخی از اصول‌گرایان بيان می‌شود مبنی بر اینکه تغییر اعضای کمیته ۷نفره منتفی شده و اعضای جبهه پایداری راه به آن پیدا نخواهند کرد، گفت: هنوز بزرگان اصول‌گرا این منتفی شدن را به صورت قطعی اعلام نکردند.

وی خاطرنشان کرد: البته جبهه پایداری انقلاب اسلامی به دنبال این است که هم بدنه اصو‌ل‌گرایی به گونه‌ای ترمیم شود که همه اصول‌گرایان در آن جای داشته باشند و هم آن اصولی را که همه ما به آن پایبند هستیم پررنگ شود؛ هدف ما این است که در ‌‌نهایت در تصمیم‌گیری‌ها از اصول‌گرایی عدول نشود. یعنی‌‌ همان منشور اصول‌گرایی به معنای واقعی استفاده شود و همه به آن پایبند باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که اگر شروط جبهه پایداری، محقق نشود، جبهه پایداری در ‌‌نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت؟ گفت: در اين مورد بعدا تصمیم می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که هشدارهای برخی از اصول‌گرایان سنتی که اگر اختلافات اصول‌گرایان همچنان ادامه پیدا کند، شاید اصلاح‌طلبان دوباره کرسی‌های مجلس را به دست بگیرند، را، چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: البته اعتقاد داریم که امکان قدرت گرفتن دوباره اصلاح‌طلبان بسیار پایین است، چرا که مردم با توجه به‌شناختی که از جریان اصلاح‌طلب پیدا کرده و بصیرتی که دارند، به این‌ها رأی نخواهند داد.

هدایت‌خواه افزود: ممکن است کسانی با این بهانه جبهه پایداری را بترسانند که از مواضعش کوتاه بیاید، اما آن چیزی که برای جبهه پایداری مهم است، این است که در ‌‌نهایت کسانی از صندوق بیرون نیایند که آن پافشاری بر اصولی که ما ادعای گرایش به آن‌ها را داریم نداشته باشند. یعنی آدم‌هایی معمولاً خنثی، محافظه‌کار و... در مجلس آینده باشند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان بعید است که در انتخابات آینده مجلس رأی بیارند و به همین دلیل برخی افراد باید توجه داشته باشند که کسی را از این لولو نترسانند.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نگرانی ما در جبهه پایداری پیروزی اصلاح‌طلبان نیست، بلکه نگرانی ما این است که این تصمیم گیری‌های کمیته ۸+۷ به این نتیجه برسد که آدم‌های خنثی، بی‌تأثیر و غیر مقاوم بر آن مبانی اصولگرایی، یعنی آدم‌های محافظه‌کاری که بیشتر به مصلحت اندیشی‌ها توجه دارند تا آن آرمان‌های انقلابی، رأی بیاورند و مجلس آینده یک مجلس خنثی باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که تاكيد اصول‌گرایان بر وحدت به چه دليل است؟ فت: ما رقبای زیادی داریم و از جمله آن‌ها جریان انحرافی است که سعی می‌کنند به طرق مختلف در عرصه رقابت حضور پیدا کنند، همچنین جریان‌هایی که به زعم خودشان مستقل هستند ولی واقعاً مستقل نیستند، از جمله رقبای ما هستند.

هدایت‌خواه افزود: ممکن است رقیب دیگر اصول‌گرایان در انتخابات آتی جریان‌هایی باشند که با چند واسطه، وابسته به اصلاح‌طلبان هستند اما چهره ظاهریشان اصلاح‌طلبی نیست. البته از این لحاظ جایی برای نگرانی نیست.
نظرات بینندگان