arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
در نشست شورای امنیت سازمان ملل

روسیه خواستار محکوم کردن حمله نظامی به سوریه شد

نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد پیش نویس بیانیه ای را به شورای امنیت ارائه داد که در آن خواستار محکومیت حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه خواستار محکوم کردن حمله نظامی به سوریه شد

پیش نویس این قطعنامه که در نشست صبح شنبه به وقت محلی(19.30 به وقت ایران) ارائه شد، حمله آمریکا و متحدان آن به سوریه نقض منشور ملل متحد دانسته شده است.


همچنین در این بیانیه با اعلام نگرانی عمیق نسبت به تهاجم به تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه اضافه شده است درست در زمانی که بازرسان سازمان منع سلاح شیمیایی و ماموران حقیقت یاب، کار خود را برای جمع آوری شواهد لازم تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در دومای سوریه آغاز کرده بودند، این اتفاق رخ داده است.


روسیه در این بیانیه خواسته است تا با توجه به این که حمله به جمهوری عربی سوریه توسط آمریکا و متحدان آن نقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد است، محکوم شود.


همچنین از آمریکا و متحدان آن درخواست شده است تا بدون تاخیر و به سرعت تمام تهاجمات خود علیه جمهوری عربی سوریه را پایان دهند و از استفاده بیشتر در استفاده از نیروی قهریه با توجه به نقض حقوق بین الملل و منشور ملل متحد خودداری کنند. 


این قطعنامه پیشنهادی همچنین خواسته است تا این مساله همچمنان در دستور کار قرار گیرد.


آمریکا، انگلیس و فرانسه شامگاه جمعه به وقت محلی به سه هدف در سوریه حمله کردند که به ادعای آنها اماکن تولید و نگهداری سلاح های شیمیایی بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان