arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۰

تأسيس دانشگاه دخترانه در هر استان

مديركل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم گفت: تاسیس دانشگاه مخصوص دختران در هر استان که گامی مهم در راستای اسلامی کردن دانشگاه هاست با جدیت در وزارت علوم پیگیری می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم گفت: تاسیس دانشگاه مخصوص دختران در هر استان که گامی مهم در راستای اسلامی کردن دانشگاه هاست با جدیت در وزارت علوم پیگیری می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر امور فرهنگي وزارت علوم دكتر جليل دارا با بيان اين مطلب افزود: اسلامي شدن دانشگاه‌ها از دغدغه‌هاي عمده مسئولين نظام بعد از انقلاب اسلامي بوده است كه در اين دوره معتقديم اين امر مصداقي تر و عینی تر در حال انجام است.

وي تأكيد كرد: تأسيس دانشگاه دخترانه در هر استان يكي از مصاديق اسلامي شدن دانشگاه‌هاست كه وزارت علوم به صورت جدي درحال پيگيري اين بحث خواهد بود و اميدواريم كه در آينده بتوانيم نتيجه آن را شاهد باشيم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم خاطر نشان كرد: ايجاد دانشگاه دخترانه در هر استان به معناي احترام به جامعه بانوان دانشگاهي كشور و ايجاد فضايي مطابق خواسته‌هاي آنها خواد بود.

دكتر دارا افزود: تأسيس اين دانشگاه‌ها از اين باب كه دانشجويان دختر مي توانند در كنار خانواده‌ خود بوده و در فضاي فرهنگي متعلق به فرهنگ بومي خود زندگي كنند مي تواند بسياري از دغدغه‌هاي آنان را مرتفع كرده و از مشكلات احتمالي آنها بکاهد.

وی با اشاره به استقبال برخي از اساتيد دانشگاه‌ها و خانواده ها از اين طرح گفت: در موارد متعددي خانواده‌ها و اساتيد دانشگاه‌ها از اين امر استقبال كرده‌اند و طرح‌هايي نيز از سوي اساتيد در اين زمينه ارسال شده است و اين يعني دغدغه اسلامی شدن در سطوح مختلف وجود دارد.

دكتر دارا با اشاره به صدور بيانيه به 2 تن از نمايندگان و تقدير از وزارت علوم افزود: از اين حمايت به هنگام نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي از جديت در اسلامي شدن دانشگاه ها كه يكي از دغدغه‌هاي مهم آن‌ها نیز است تشكر مي‌كنيم و اطمينان داريم كه مجلس محترم شوراي اسلامي همواره حمايت‌هاي خويش را در انجام اين امر مهم خواهند داشت.

وي با بيان اينكه در موارد مشابهي كه اين نوع دانشگاه تاسيس شده است نتيجه مطلوبي داشته گفت: تاسیس دانشگاه دخترانه در هر استان نه تنها محدوديتي براي دانشجويان دختر است بلكه فضايي خواهد بود كه در آن موفقيت هاي علمي جامعه بانوان دانشگاهي شكوفايي بيشتري پيدا مي‌كند.
نظرات بینندگان