arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

ایکائو: کره شمالی آزمایش موشکی اعلام نشده انجام نمی دهد

سازمان هواپیمایی بین المللی ایکائو تایید کرد که کره شمالی آزمایش‌های موشکی اعلام نشده انجام نخواهد داد. هیاتی از این سازمان روز‌های هفتم تا نهم می (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت) از کره شمالی دیدار و با مقام‌های این کشور در باره مسایل مختلف گفتگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواپیمایی بین المللی ایکائو تایید کرد که کره شمالی آزمایش های موشکی اعلام نشده انجام نخواهد داد.

به گزارش ایرنا هیاتی از این سازمان روزهای هفتم تا نهم می (17 تا 19 اردیبهشت) از کره شمالی دیدار کرد و با مقام های این کشور در باره مسایل مختلف گفت و گو نمود.
این هیات پس از بازگشت در گزارشی که خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی به آن اشاره کرده است، تایید کرد پیونگ یانگ متعهد شده است آزمایش موشکی غیرمنتظره انجام نخواهد داد.
این هیات افزوده است که کره شمالی تصریح کرده است که نمی خواهد با آزمایش های اعلام نشده مشکلاتی را برای پرواز هواپیماها ایجاد کند.
در همین حال طرفین در حال رایزنی برای بازکردن مسیرهای بین المللی به روی پروازهای ایرکوریو ناوگان هوایی کره شمالی هستند.
چین نیز اعلام کرده که کره شمالی مذاکراتی را در باره پروازهای دو کشور انجام داده است و طرفین در این راستا همکاری خواهند کرد.
کره شمالی تا قبل از این، آزمایش های موشکی و هسته ای خود را بدون اطلاع رسانی به ایکایو و دیگر سازمان های بین المللی انجام می داد اما ظاهرا پس از نشست مهم حزب حاکم در ماه گذشته در این کشور تصمیم گرفته شد به این برنامه خاتمه داده شود.
کره شمالی به سازمان مذکور اطلاع داده است که می خواهد مسیرهای بین المللی پروازی به روی این کشور باز شده و کارکنان هواپیمایی این کشور نیز تحت آموزش های مخصوص قرار گیرند.
در همین راستا کره شمالی هفته گذشته برای نخستین بار از کره جنوبی خواست یک خط هوایی بین پیونک یانگ و سئول برقرار کند.

نظرات بینندگان