arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

تصمیم آیت الله‌ سیستانی مبنی بر عدم استقبال از گروه های سیاسی

رئیس دفتر مسعود بارزانی رئیس منطقه‌ کردستان عراق از تصمیم آیت الله‌ سیستانی درباره‌ عدم استقبال از گروه های سیاسی این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت: رئیس دفتر مسعود بارزانی رئیس منطقه‌ کردستان عراق از تصمیم آیت الله‌ سیستانی درباره‌ عدم استقبال از گروه های سیاسی این کشور خبر داد.

"فواد حسین" رئیس دفتر ریاست منطقه‌ کردستان عراق از تصمیم آیت الله‌ "سیستانی" مرجع شیعیان عراق درباره‌‌ عدم استقبال و دیدار با گروههای سیاسی این کشور خبر داد.

وی افزود: هیات منطقه‌ کردستان عراق، چند روز پیش به‌ منظور گفت‌وگو درباره‌ اختلافات و مشکلات اخیر با دولت مرکزی وارد بغداد شد و طبق برنامه‌ قرار بود با آیت الله‌ سیستانی مرجع بزرگ شیعیان عراق نیز دیدار و گفت‌وگو داشته‌ باشد، اما با خبر شدیم که‌ ایشان به‌ دیدار هیچ گروه‌ و جناح سیاسی نرفته‌ و از چنین دیدارهای استقبال نمی‌کند.

رئیس دفتر ریاست منطقه‌ کردستان عراق، با اشاره‌ به‌ اینکه‌ هیات کردستان به‌ این تصمیم آیت الله‌ سیستانی احترام گذاشته‌ و به‌ دیدار وی نرفته‌ است، گفت: ما به‌ تصمیم ایشان احترام گذاشتیم و درخواست این دیدار را لغو کردیم.

خبرنگار خبرگزاری فارس در نجف اشرف برای پیگیری این موضوع به‌ مسئول اطلاع رسانی بیت آیت الله‌ سیستانی تماس گرفت اما وی درباره‌ این موضوع حاضر به‌ پاسخگویی نشد.

این در حالی است که پیش از این شیخ "علی النجفی" فرزند آیت الله "بشیر النجفی" یکی از 4 مرجع برجسته نجف اشرف گفته بود: مراجع دینی تصمیم گرفته اند که از هیچ یک از شخصیت های سیاسی عراق در دفاتر خود استقبال نکنند.

وی افزود: این موضع به دلیل عدم پایبندی سیاستمداران عراقی به وعده های خود درباره بهبود سطح خدمات رسانی به ملت و عدم توجه آنها به توصیه های مراجع دینی است. به همین دلیل مراجع دینی از عملکرد شخصیتهای سیاسی عراق ناراضی هستند.

"عبدالمهدی الکربلائی" یکی از نمایندگان آیت الله "سید علی سیستانی" مرجع عالی شیعیان در عراق نیز گفت: شخصیت های سیاسی عراق به توصیه های مرجعیت توجه نکرده اند و باید به این درگیری های سیاسی پایان دهند.

وی در خطبه نماز جمعه در کربلای معلی گفت: بخش عمده ای از این درگیری های سیاسی و اختلاف سلیقه ها و اختلاف ایده ها هیچ ارتباطی به منافع کشور ندارند.

کربلائی تصریح کرد: برخی از سیاستمداران می گویند که به توصیه های مرجع عالی شیعیان در عراق نیاز داریم در حالی که اگر تاکنون به توصیه های مرجعیت گوش داده بودند، وضعیت کنونی عراق این چنین نبود.

"اسامة النجیفی" رئیس پارلمان عراق چند روز پیش اعلام کرده بود که امیدوار است بزودی برای بار دوم با آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار داشته باشد و از توصیه های او بهره جوید. وی تاکید کرده بود که عراق در مرحله کنونی به توصیه های آیت الله سیستانی بسیار نیاز دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
0
احسنت به این مراجع مستقل و شجاع
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
0
از خدا می خواهیم مرجع عالیقدر شیعیان جهان حضرت آیت الله سیستانی را در پناه خود حفظ فرماید و دیگر بزرگان شیعه او را الگوی خود قرار دهند.
نظرات بینندگان