arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰

ملاقات معاون وزیرخارجه ایران با سفیر عربستان در تهران

معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه ايران روز چهارشنبه با سفير عربستان سعودي در تهران ديدار كرد و گفت: طراحي توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن سناريوي نخ نما و طراحي شده از سوي محور آمريكا و رژيم صيهونيستي است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه ايران روز چهارشنبه با سفير عربستان سعودي در تهران ديدار كرد و گفت: طراحي توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن سناريوي نخ نما و طراحي شده از سوي محور آمريكا و رژيم صيهونيستي است.

به گزارش ايسنا حسين اميرعبداللهيان اتهامات واهي مطرح شده از سوي دادستان كل ايالات متحده آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر طراحي توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن را رد كرد و گفت كه حتي كشورهاي غربي نيز بر ساختگي بودن آن اذعان دارند.

وي در اين رابطه اتهامات عنوان شده را عاري از صحت خواند و آن را به شدت تكذيب كرد.

در اين ديدار اميرعبداللهيان بر ضرورت هوشياري دولت عربستان در مواجه با اين توطئه طراحي شده تاكيد كرد.

وي گفت: متهم كردن جمهوري اسلامي ايران به دخالت در اقدامات تروريستي ادعايي مردود است كه همواره از سوي آمريكايي‌ها براي فرافكني و انحراف افكار عمومي جهان از سياست‌هاي جنگ افروزانه‌اش در سراسر جهان مطرح شده است.

معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه ايران ادامه داد: رد پاي عوامل آمريكايي ـ صهيونيستي در اقدامات تروريستي در سراسر جهان مشاهده مي‌شود و نمونه آشكار آن ترور گروهي از دانشمندان هسته‌يي ايران در دو سال اخير بوده است.

معاون وزير خارجه ايران ضمن انتقاد از بيانيه شتاب‌زده و غير مستند سفارت عربستان سعودي در واشنگتن اضافه كرد كه بايد مطالبات مشروع مردمي در منطقه مورد توجه جدي قرار گرفته و به دشمنان منطقه و به ويژه محور آمريكايي ـ صهيونيستي اجازه مداخله و تفرقه‌افكني و غارت ثروت‌هاي منطقه داده نشود.

سفير دولت عربستان در تهران نيز ضمن تاكيد بر علاقمندي كشورش براي توسعه روابط ميان دو كشور، موضع‌گيري رسمي وزارت خارجه عربستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس اين موضع‌گيري هيچ كشوري مورد اتهام قرار نگرفته و موضع رسمي رياض پس از تكميل تحقيقات اعلام خواهد شد.

وي اضافه كرد كه براي انجام حج با شكوه زائران ايراني در سال‌ جاري هرگونه تسهيلات فراهم است و ما اجازه سوء‌استفاده به دشمنان را نخواهيم داد.
نظرات بینندگان