arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۰

7 کشته در اثر غرق شدن کشتی در عسلویه

آمارهای رسمی منتشر شده حاکی از ناپدید شدن 13 نفر ایرانی و خارجی این شناور است که تاکنون هویت 6 خدمه خارجی (تبعه هندوستان) این کشتی محرز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفت نفر از خدمه کشتی غرقه شده شامل پنج نفر از خدمه ایرانی و 2 نفر خدمه خارجی کشته شده اند ضمن آنکه وضعیت نجات 6 خدمه خارجی محبوس شده در اعماق آب در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر،کشتی غرق شده "کوشا یک" دارای 73 خدمه ایرانی و خارجی بوده است که پس از وقوع حادثه 60 نفر از این خدمه نجات پیدا کرده و هم اکنون در منطقه عسلویه اسکان داده شده اند.

آمارهای رسمی منتشر شده حاکی از ناپدید شدن 13 نفر ایرانی و خارجی این شناور است که تاکنون هویت 6 خدمه خارجی (تبعه هندوستان) این کشتی محرز شده است.
 
این افراد هم اکنون در عمق حدود 70 متری از زیر بستر خلیج فارس در اتاقکی محبوس شده اند و پیش بینی می شود تا چند ساعت آینده امکان نجات این افراد وجود داشته باشد.
 
پیگیریهای خبرنگار مهر حاکی از آن است که تاکنون کشته شدن حدود هفت خدمه کشتی غرقه شده شامل پنج نفر از خدمه ایرانی و 2 نفر خدمه خارجی محرز شده است و تعدادی از اجساد این افراد توسط کشتی های صیادی و برخی از شناورهای عبوری جمع آوری شده است.
 
از سوی دیگر به دلیل نبود امکانات کافی دریایی و بدی آب و هوا در خلیج فارس نجات و امداد رسانی به افراد محبوس در اعماق خلیج فارس در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
 
در همین حال محمد راستاد با بیان اینکه هم اکنون سه فروند بالگرد به همراه پنج فروند شناورناجی و نیروها و امکانات محلی از جمله صیادان، گروهای امداد و نجات شرکت های نفتی منطقه تحت مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان مشغول تجسس هستند، گفت: از این تعداد هفت نفر مفقود هستند که هنوز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: با وجود طوفانی و مواج بودن دریا و شرایط سخت، نیروهای تجسس و نجات با نهایت توان برای یافتن و نجات مفقودشدگان در تلاش هستند.
 
به گفته این مقام مسئول در بین مفقود شدگان و نجات یافتگان شماری تبعه کشورهای خارجی شامل سریلانکا، هند و اوکراین وجود دارند.

نظرات بینندگان