arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۰

جشن خودکفایی بنزین ؛ بزودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی و ارتقای استاندارد بنزین پالایشگاههای نفت از افزایش ذخایر استراتژیک سوخت مایع در نیروگاهها و انبارها خبر داد و گفت: تولید روزانه بنزین ایران از مرز 60 میلیون لیتر عبور کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ، جلیل سالاری با بیان اینکه در حال حاضر متوسط تولید بنزین در پالایشگاههای داخلی با احتساب مواد افزودنی همچون MTBE به حدود 61 تا 62 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است، گفت: این در حالی است که از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور حدود 60 میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون و با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها متوسط مصرف روزانه بنزین کشور حدود پنج درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: همچنین در این مدت میانگین مصرف روزانه گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع با رشد منفی چهار، 19 و 14 درصد مواجه شده است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کاهش مصرف فرآورده های مختلف نفتی منجر به افزایش حجم صادرات سوخت از ایران شده است، بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون امکان صادرات هر پنج فرآورده اصلی نفتی از ایران فراهم شده است.
 
وی با بیان اینکه به زودی جشن استقلال و خودکفایی کامل ایران در تولید بنزین استاندارد پالایشگاهش برگزار می شود، تاکید کرد: با بهره برداری از طرحهای مختلف پالایشگاهی همچون فاز سوم پالایشگاه آبادان، طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند و چند طرح جدید ظرفیت تولید بنزین با اکتان بالای کشور افزایش یافته است.
 
سالاری با بیان اینکه علاوه بر خودکفایی از واردات امسال جشن ارتقای استاندارد تولید فرآورده های مختلف نفتی همچون بنزین و گازوئیل در سطح پالایشگاههای نفت برگزار می شود، یادآور شد: راه اندازی طرحهای جدید پالایشگاهی در کنار اجرای قانون هدفمندی یارانه ها علاوه بر افزایش صادرات سوخت مایع ایران منجر به افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با یادآوری صادرات روزانه بیش از یک میلیارد و 600 میلیون لیتر فرآورده نفتی از ایران از ابتدای سالجاری تاکنون، افزود: در شرایط فعلی میزان موجودی سوخت مایع ذخیره سازی شده در مخازن نیروگاهها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 500 میلیون لیتر افزایش یافته است.
 
این مقام مسئول موجودی فعلی ذخیره سازی سوخت مایع در مخازن نیروگاههای کشور را حدود 4.5 میلیارد لیتر عنوان کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده هیچگونه مشکلی در تامین سوخت زمستانی مشترکان مختلف وجود ندارد.
 
وی همچنین از افزایش موجودی ذخیره سوخت مایع در سطح انبارهای نفت کشور خبر داد و یادآور شد: در مقاسه با مدت مشابه سال گذشته موجودی انبارهای نفت حدود 400 میلیون لیتر افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
0
0
مگه چندبارجشن خودكفايي بنزين مي گيريد؟؟؟مثل افتتاح راه آهن شيراز ...
همون جشن خودكفايي گندم براي77پشتمون بسه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
0
0
بله بايد هم جشن بگيريم پتروشيمي هائي كه مواد توليد ميكردند رو تعطيل كرديم و تبديل به توليد بنزين كرديم كه بگيم در توليد بنزين به خودكفائي رسيديم اما نميگيم به محصولات پتروشيمي وابسته تر شديم تفاوت قيمت اين دو محصول هم كه گفتن نداره!!!
نظرات بینندگان