arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

نتانیاهو: اگر ایران باب‌المندب را ببندد، با یک ائتلاف نظامی قوی مواجه خواهد شد / ما هم جزئی از این ائتلاف خواهیم بود

نخست‌وزیر اسراییل ادعا کرد: اگر ایران تلاش کند باب‌المندب را ببندد، مطمئنم با ائتلافی قوی مواجه خواهد شد که مانع این اقدام می‌شود. اسرائیل نیز عضوی از این ائتلاف خواهد بود. این دریا برای ما فرصت‌های زیادی ایجاد کرده است و کشتی‌های اسرائیلی از طریق آن به مناطق زیادی دسترسی دارند. این مسئله به اسرائیل قدرت زیادی می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهدید جدید نتانیاهو علیه ایران: با ائتلاف نظامی قوی مواجه خواهید شد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته است که اگر ایران در صدد بستن باب‌المندب برآید، اسرائیل نیروی دریایی خود را برای باز نگه داشتن این آبراه به منطقه اعزام خواهد کرد.

نتانیاهو که در مراسم اعطای سردوشی به فارغ‌التحصیلان دانشکده نیروی دریایی سخن می‌گفت افزود: "اگر ایران در صدد برآید که تنگه باب‌المندب را مسدود کند خود را در برابر یک ائتلاف جهانی می‌یابد که مصمم است از چنین اقدامی جلوگیری کند و این ائتلاف حتما شامل قوای نظامی اسرائیل هم خواهد بود."

در همین مراسم، اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ نیز گفت که "اخیرا تهدیداتی در مورد آسیب زدن به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ شنیده شده است" اما در این باره توضیحی نداد.

کشتی‌هایی که از بنادر آسیایی عازم اسرائیل هستند عمدتا از باب‌المندب عبور می‌کنند.

هفته گذشته، عربستان سعودی گفت که یک کشتی نفتکش این کشور که عازم مصر بود، هدف موشک پرتاب شده توسط حوثی‌های یمن قرار گرفت و آسیب جزئی دید. عربستان سپس اعلام کرد که به طور موقت، از ارسال نفت از این مسیر خودداری می‌کند. به گفته کارشناسان انرژی ایالات متحده، هر روزه بیش از ٤ میلیون بشکه نفت خلیج فارس از تنگه باب المندب عبور می‌کند که مقصد اصلی آن کشورهای اروپایی است.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان