arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

فرستاده ویژه ترامپ: معامله قرن پاسخگوی کامل امنیت اسرائیل است

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه گفت که کشورش طرحی را که تمامی جوانب مربوط به امنیت اسرائیل را برآورده نکند، ارائه نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه گفت که کشورش طرحی را که تمامی جوانب مربوط به امنیت اسرائیل را برآورده نکند، ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه گفت: آمریکا طرحی را که تمامی جوانب مربوط به امنیت اسرائیل را در نظر نگیرد ارائه نخواهد کرد و از چنین طرح‌هایی نیز حمایت نمی‌کند. امنیت اسرائیل اهمیت زیادی برای ما دارد.

وی گفت: آمریکا کاملا به امنیت اسرائیل پایبند است و طرح واشنگتن این مسئله را به شکل واضح نشان می‌دهد و در نهایت دو طرف احساس خوبی خواهند داشت. می‌خواهیم مردم بعد از کشف این طرح از خودشان بپرسند که آیا وضعیتشان با این طرح بهتر خواهد شد یا بدون آن؟ ما معتقدیم که دو طرف بسیار بیشتر از آنچه که می‌خواهند بدهند سود خواهند برد.

منظور گرینبلات از این طرح معامله قرن است که فلسطینی‌ها به شدت با آن مخالفند.

گرینبلات گفت: کاخ سفید به نزاع کنونی از زاویه مختلفی نگاه می‌کند. نگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به نزاع فلسطین و اسرائیل با رؤسای جمهور قبلی فرق دارد چراکه وی از تاریخ این نزاع اطلاع دارد.

وی گفت: حل و فصل اوضاع در نوار غزه مهم است. در نهایت نیز اگر راهکاری برای اوضاع غزه نیابیم این به مانعی در برابر صلح تبدیل می‌شود. حماس مانعی در مسیر صلح است و بر هیچ کسی پوشیده نیست که فلسطینی‌ها در غزه گروگان هستند.

گرینبلات گفت: این طرح یک سند کامل است و راهکارهای واضحی را به دو طرف ارائه خواهد کرد. این طرح نتیجه مذاکرات طولانی با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و رهبران منطقه است و طرحی عادلانه و قابل اجرا خواهد بود.

وی تأکید کرد: مذاکرات با فلسطینی‌ها به دلیل تحریم تماس‌های رام‌الله با کاخ سفید متوقف شده است. رهبری فلسطین هیچ تماسی با ما ندارد و این به ضررش تمام می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا کاری کرد که هیچ رئیس‌جمهور دیگری شجاعت آن را نداشت؛ اذعان به این حقیقت که قدس پایتخت اسرائیل است و همواره پایتخت اسرائیل خواهد بود.

گرینبلات از آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) انتقاد و گفت: الگوی کنونی آنروا ناقص است و نمی‌توان آن را اصلاح کرد.

نظرات بینندگان