arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

آخرین وضعیت ظرفیت سازی در تولید برق ایران / افزایش ۱۰۰۹ مگاواتی در سال ۹۷ + جدول

با بهره برداری از ۱۰۰۹ مگاوات ظرفیت جدید در هفت ماه نخست سال جاری، ظرفیت اسمی تولید برق ایران به ۷۹ هزار و ۶۶۹ مگاوات رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با بهره برداری از ۱۰۰۹ مگاوات ظرفیت جدید در هفت ماه نخست سال جاری، ظرفیت اسمی تولید برق ایران به ۷۹ هزار و ۶۶۹ مگاوات رسید.

به گزارش تسنیم، مجموع تلاش‌های متخصصان صنعت برق کشور در هفت ماه نخست امسال منجر به تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های متعددی، چون واحد نخست نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات، واحد سوم نیروگاه برق‌آبی داریان به ظرفیت ۷۰ مگاوات، واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و واحد‌های اول و دوم نیروگاه گازی ماکو به مجموع ظرفیت ۷۶ مگاوات شد.

با بهره برداری از واحد‌های مذکور و همچنین به بهره برداری رسیدن ۹۲ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در بخش تجدیدپذیر‌ها و ۱۴۴ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در بخش تولید پراکنده (DG و CHP)، در مجموع ۱۰۰۹ مگاوات ظرفیت جدید از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است.

با بهره برداری از این ۱۰۰۹ مگاوات ظرفیت جدید، ظرفیت اسمی تولید برق ایران به ۷۹ هزار و ۶۶۹ مگاوات رسید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
مپنا قابلیت ساخت توربین های 2/5 مگاواتی بادی را دارد ، چرا از این قابلیت استفاده نمی شود ؟ توربین هایی که برای تولید برق ، نیازی به آب و سوخت فسیلی ندارند و فقط با باد برق تولید می کنند .
نظرات بینندگان