arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

شمار لغو تابعیت شدگان بحرینی به ۷۶۰ نفر رسید

رژیم آل خلیفه در ادامه اقدام‌های ضد حقوق بشری خود ادقام به لغو تابعیت ۱۱ شهروند بحرینی دیگر کرد که در نتیجه تعداد لغو تابعیت شدگان این کشور به ۷۶۰ نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژیم آل خلیفه در ادامه اقدام‌های ضد حقوق بشری خود ادقام به لغو تابعیت ۱۱ شهروند بحرینی دیگر کرد که در نتیجه تعداد لغو تابعیت شدگان این کشور به ۷۶۰ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری 'مراه البحرین'؛ سازمان حقوق بشری 'سلام' اعلام کرد که شمار لغو تابعیت شدگان بحرینی با سرعت به عدد ۸۰۰ نزدیک می‌شود.
از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۷۶۰ شهروند بحرینی لغو تابعیت شده اند و سال ۲۰۱۸ با ۲۵۴ مورد لغو تابعیت، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
روز چهارشنبه دادگاه بحرین، ۱۳ شهروند را به اتهام تشکیل گردان‌های موسوم به 'گردان‌های الاشتر' و آموزش ساخت سلاح و مواد منفجره به حبس ابد محکوم و ۱۱ نفر آن‌ها را لغو تابعیت کرد.
برغم انتقاد‌های بسیار به این مجازات، مسئولان رژیم آل خلیفه همچنان از آن به عنوان بهترین شیوه انتقام از مخالفان بهره می‌برند.
نهاد‌های حقوقی داخلی و بین المللی بار‌ها رژیم بحرین را به تلاش برای تغییر ساختار جمعیتی کشور از طریق لغو تابعیت ساکنان اصلی و اعطای تابعیت به بیگانگان متهم کرده اند.
نوامبر سال ۲۰۱۲ حکم لغو تابعیت نخستین گروه از شهروندان بحرینی شامل ۳۱ روحانی، دانشگاهی، حقوقدان، نماینده مجلس، فعالان رسانه‌ای و اعضای سازمان‌های مدنی صادر شد.
بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون از بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه رنج می‌برد. این رژیم با کمک نیرو‌های نظامی اعزامی از عربستان و امارات تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سرکوب کرده است.

نظرات بینندگان