arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
الجزیره:

آیا دولت پنهان قصد خلاصی از ترامپ را دارد؟ همه چیز در روزهای آینده مشخص می شود

پس از بحران کشته شدن خاشقجی، نمایندگان جمهوری خواه می دانستند که قطعا ترامپ با ولی عهد سعودی همدردی می کند؛ از این رو، موضع انها از آغاز در این باره واضح بود و حتی پیش از آنکه نام بن سلمان بعنوان متهم مستقیم مطرح شود، لیندسی گراهام، یکی از نمایندگان نزدیک به ترامپ از ناامیدی اش در مورد بن سلمان بعنوان یک اصلاح گر، صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا دولت پنهان قصد خلاصی از ترامپ را دارد؟ همه چیز در روزهای آینده مشخص می شود

د. كمال المصري در الجزیره نوشت: پس از بحران کشته شدن خاشقجی، نمایندگان جمهوری خواه می دانستند که قطعا ترامپ با ولی عهد سعودی همدردی می کند؛ از این رو، موضع انها از آغاز در این باره واضح بود و حتی پیش از آنکه نام بن سلمان بعنوان متهم مستقیم مطرح شود، لیندسی گراهام، یکی از نمایندگان نزدیک به ترامپ از ناامیدی اش در مورد بن سلمان بعنوان یک اصلاح گر، صحبت کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: در این میان، نیازی به اشاره به مواضع نمایندگان دموکرات و مخالفت شدید انها با ترامپ در مورد حمایت وی از بن سلمان نیست؛ همانطور که ژاک رید، نماینده دموکرات و عضو کمیسیون نظامی وابسته به کنگره، ادعای ترامپ در مورد اینکه نام بن سلمان در گزارش ها بعنوان متهم مستقیم قتل خاشقجی ذکر نشده، است را دروغ خواند.

در اینجا نمی توان از رسانه ها و نقش بزرگ انها در مقابله با ترامپ در مورد موضع او در خصوص مسئولیت بن سلمان در قتل خاشقجی غافل ماند؛ در رأس این رسانه ها، واشنگتن پست، موضع قاطعتری در قبال ترامپ، بن سلمان و عربستان سعودی اتخاذ کرد. علاوه بر اینکه موسسات اقتصادی آمریکا و تاجران این کشور، در کنفرانس اقتصادی دافوس که در ریاض برگزار شد، شرکت نکردند.

دولت پنهان، شامل رسانه ها، دستگاه قضایی و اطلاعاتی، از ابتدای روی کار آمدن ترامپ، از وی حمایت نکرد؛ بلکه رسانه ها او را مایه تمسخر خود قرار دادند؛ به این دلیل که ترامپ به موسسه سیاسی وابسته نبود و بسیاری بر این عقیده بودند که او از حزب جمهوری خواه تنها بعنوان چتری برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری استفاده کرده است.

در واقع بحران خاشقجی نشان داد که دولت پنهان به هیچ عنوان در کنار ترامپ نیست و حتی علیه شخص او و باقی ماندنش، ایستاده است. البته مخالفت دموکراتها با ترامپ طبیعی به نظر می رسد؛ اما بحث بر سر حزب جمهوری است که از زمان اغاز ریاست جمهوری ترامپ گاه حمایت از او را برای خود ضروری دانسته اند و گاه به مخالفت با او برخاسته اند، به این دلیل که ترامپ حقیقتا به این حزب سیاسی وابستگی ندارد.

حال بحران خاشقجی این سوال مهم را بر می انگیزد: آیا صبر حزب جمهوری خواه در مورد ترامپ به پایان رسیده است و این حزب قصد دارد با دست برداشتن کامل از حمایت او، به صف دولت پنهان بپیوندد؟ امری که می تواند به معنای نزدیکی پایان دوره ترامپ باشد.. این مساله در روزهای آینده مشخص خواهد شد.. ما هم منتظر هستیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
بالاخره امریکا هم به وضعیت ما رسید!!!
نظرات بینندگان