arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

کشف اشیای عتیقه ۳۰۰۰ ساله در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف اشیا عتیقه با قدمت ۳۰۰۰ ساله در شهرستان «عباس‌آباد» خبر داد و گفت این قاچاقچیان اشیا عتیقه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف اشیا عتیقه با قدمت ۳۰۰۰ ساله در شهرستان «عباس‌آباد» خبر داد.

«حسن مفخمی شهرستانی» اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیا عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان عباس‌آباد، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، مأموران پلیس آگاهی شهرستان عباس‌آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه، متهمان را که با تشکیل باندی ۶ نفره در امر قاچاق اشیا عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با همکاری مأموران اداره میراث‌فرهنگی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از محل سکونت این افراد ۶۰ قطعه شیء تاریخی با قدمت ۳۰۰۰ ساله کشف شد.

وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این‌که قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور بشمار می‌رود، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان